1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه ترکیبی با عکس «بخند عراق» در نگارخانه برسام

نمایشگاه ترکیبی با عکس «بخند عراق» در نگارخانه برسام

نمایشگاهی ترکیبی از آثار عکس و چندین هنر دیگر با عنوان «بخند عراق» عصر جمعه ۲۰ اَمرداد در گالری برسام گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکس هایی از فرشید ذوالفقاری فرد در قالب کانسپتی ضد جنگ با مقدمه ای ۹ ماهه برای آماده سازی به نمایش گذاشته می شود.

در توضیح مربوط به این نمایشگاه ترکیبی عکس آمده است: بخند عراق، نمایشگاه ترکیبی عکس و هنرهای دیگر است که در نوع خود اولین و بی نظیر به شمار می آید. این نمایشگاه عکس های پرتره مردم جنگ زده عراق می باشد. این عکس ها به صورت بُرش های مربعی شکل که به دوقسمت تقسیم شده است بین هنرمندان مختلف اعم از نقاش، معمار، خطاط، معرق کار، مجمسه ساز، انیماتور، گرافیست، فیلم ساز و… تقسیم شده و هر هنرمند قسمت پایین هر قطعه عکس را با توجه به ذهنیت و تخصص هنری خود کامل کرده است.
فرشید ذوالفقاری فرد متولد فروردین ماه سال ۱۳۶۶ دانش آموخته رشته ریاضی محض از دانشگاه تبریز است. تهیه دو عنوان مستند «رویاهای کوچ» و «بنبستی با دیوارهای بلند» با موضوع کودکان کار و یک فیلم اکسپریمنتال با عنوان «بریدن پرهای کلاغی که دوست داشت ماهی شود» از سوابق تصویری این عکاس می باشد.
تجربه عکاسی از مضامین مستند اجتماعی از اهم علاقمندی های عکاس است که از سال ۱۳۹۲ تاکنون به شکل حرفه ای به آن پرداخته است.
فرشید ذوالفقاری فرد پیرامون عکس های نمایشگاه و نحوه انتخاب آثار بر اساس هدف نمایشگاه اظهار داشت: وقتی چند روز عکاسی کردم دیدم عراقی ها دوربین را دوست دارند البته چه مقابل دوربین لبخند بزنند و چه لبخند نزنند چهره شان غمی عمیق را نشان می دهد برای همین تصمیم گرفتم به طور کامل دهان آنها را پاک کنم و آثار را به هنرمندان حوزه های مختلف بدهم تا با توجه به مدیاهای مختلف نیمه پایین چهره آنها را نقاشی بکشند، یا مجسمه بسازند و… . در واقع می خواستم توجه اصلی روی چشم ها باشد و در بخشی از استیتمنتی هم که برای دوستان هنرمند فرستادم نوشتم کسی که اسم تابلوی مونالیزا را «لبخند مونالیزا» گذاشت ظلم بزرگی کرد چون باعث شد کسی چشم های مونالیزا را نبیند.

از هنرمندان دست اندرکار در ارایه آثار این نمایشگاه به این ترتیب نام برده شده است: سیاوش ابراهیمی، محمدسوران امینی، ابوالفضل باقری، صدرا بلوطی، آرش بهرامی اقدم، نسیم بیرامزاده، محمد پوررضا، مهران تاجیک، نیکزاد تولایی، سیاوش جعفری، علیرضا جوادی، مهسا حیاتی پور، یاسمن حقیقی، مهرداد خدابخشی، محمدعلی خدام الحسینی، مجید خسروانجم، محمدحسین دیانت، تورج رحیمی علی آبادی، بهنام رزقی، حسین سپهری، حمید صفی زاده، گروس عبدالملکیان، امیرحسین عرفانی، محمدعلی فارسی، افسانه محمودی، علی مختاری، محمود منفرد و آرش وحیدی نیک .

نگارخانه برسام در تهران، خیابان ولیعصر(عج)، بین خیابان های زرتشت و فاطمی، کو‎ی پرستو، شماره ۲۲، واحد اول واقع شده است.
خبر: فرزاد جلیلیان

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس «درباره منظره» در نگارخانه ایرانشهر
پسین
نمایشگاه عکس «خرمشهر آزاد شد؟» در نگارخانه هنر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست