1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «اثیر» مژگان رزاقی در نگارخانه چهار

نمایشگاه عکس «اثیر» مژگان رزاقی در نگارخانه چهار

نمایشگاه عکس «اثیر» دستاورد عکاسی بانوی عکاس ایرانی «مژگان رزاقی» از روز ۸ دی ماه جاری در نگارخانه چهار برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۲۳ قطعه عکس در اندازه های گوناگون: ۱۰۰ در ۱۰۰سانیتمتر، ۱۰۰ در ۱۵۰س.م و ۱۰۰ در ۷۰.م با موضوع «زن» و مضامین مرتبط با این موضوع به نمایش درمی‌آید.
در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه عکاس در شرح حال پرداخت به این موضوع آورده است: «موضوع «زن» همیشه در عکاسی برای من جذاب بوده است و از این رو در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به ثبت آنها پرداخته‌ام. موضوع «زن» یکی از تم‌های اصلی عکاسی من است و از سال ۱۳۷۴ که تحصیل در رشته عکاسی را در دانشگاه آزاد شروع کردم به این موضوع توجه بسیاری داشتم. البته من هشت سال است که در ایران زندگی نمی‌کنم و نمایشگاه‌های‌م نیز در خارج از کشور برگزار شده است؛ آخرین نمایشگاهی که من در ایران داشتم به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد که در کاخ صاحبقرانیه به مناسبت روز جهانی کودک تعدادی از آثارم به نمایش درآمد.»»


این عکاس که تا کنون در کشورهایی چون هند، سوئد و آلمان نمایشگاه داشته است، درباره موضوع اصلی عکس‌هایش این‌طور توضیح داد: «علاوه بر عکاسی با موضوع زن و کودک، من عکاسی مینیمال نیز انجام می‌دهم و پروژه‌ای نیز با موضوع زندگی کودکان ایرانی در شمال ایران کار کرده‌ام.»
او با اشاره به این‌که در عکاسی نگاهی فرم‌گرایانه دارد، ادامه داد: «در طول این سال‌ها بر موضوع «زن» تمرکز داشتم و این موضوع همیشه برای من جذابیت بسیاری داشته است، البته باید خط قرمزهایی را نیز رعایت می‌کردم. البته فقط به زندگی زنان در کشور خودم توجه نکرده‌ام، بلکه زندگی تمام زنان در هرکجای دنیا برای من جذاب بوده است و همیشه تحت تاثیر آن قرار گرفته‌ام. من همیشه به دنبال این بوده‌ام که در عین کار کردن درباره این موضوع، آثارم قابل ارائه نیز باشد. به همین دلیل بسیاری از مواقع نقاب روی صورت زن‌ها بوده است یا به شکل‌های مختلف صورت آن‌ها را پوشانده‌ام. البته در این سال‌ها سعی کردم این داستان را پشت سر بگذارم و اصولا عکاسی هستم که حسم را عکاسی می‌کنم.»

نمایشگاه عکس مژگان رزاقی با عنوان «اثیر» ساعت ۱۷ روز ۸دی ماه ۱۳۹۶ گشایش یافته و تا پایان روز ۱۸ دی ماه همه روزه پذیرای حضور علاقمندان است.
نگارخانه چهار در تهران، خیابان دکترعلی شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوچه اشراقی، شماره ۴ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
«مردم معمولی» آنتوان سوریوگین در موزه عکسخانه شهر
پسین
استاد محمدحسین(منوچهر) افتخاریان درگذشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست