1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «در ستایش زنانگی» مژگان رزاقی در گالری ویلا صوفیا

نمایشگاه عکس «در ستایش زنانگی» مژگان رزاقی در گالری ویلا صوفیا

نمایشگاهی از آثار عکاسی مژگان رزاقی با عنوان «در ستایش زنانگی» عصر روز شنبه ۲۷ فروردین ماه جاری در گالری ویلاصوفیا گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک تعداد ۱۷ قطعه عکس رنگی در اندازه های: ۱۰۰ در ۱۰۰سانتی‌متر، ۱۰۰ در ۱۵۰س.م، ۴۰ در ۶۰س.م و ۶۰ در ۹۰س.م با نگاهی مینیمال از آثار مژگان رزاقی با نگاهی به مضامین مرتبط با زنان به نمایش گذاشته می شود.
مژگان رزاقی که دانش آموخته رشته عکاسی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است و تاکنون نمایشگاه هایی را در طی سال‌های فعالیت عکاسی‌شان در ایران، آلمان، هند، سوئد داشته و در حال آماده‌سازی و برنامه‌ریزی اجرایی نمایشگاهی در کشور ژاپن هستند؛ و هم اکنون در در راستای فعالیت‌های نمایشگاهی‌شان منتخبی از مجموعه عکس «در ستایش زنانگی» را در ایران به روی دیوار گالری می برند.


مژگان رزاقی در بخشی از معرفی خود و دیدگاهش می‌گوید: «از زمانی که دانشجو بودم تا به امروز، همیشه به موضوع «زن» علاقه خاصی داشتم. برای من اطلاع رسانی در مورد تمام مسائل و حقوق زنان اهمیت ویژه‌ای داشت و دارد. من نه تنها به زنان و فرهنگ کشورم، بلکه به زنان سراسر جهان با پیشینه‌های فردی و اجتماعی متفاوت علاقمند هستم. 
رزاقی در بخش دیگری از معرفی نگاه و تشریح دید عکاسانه خود معتقد است: «عکس‌های من حاصل افکار، احساسات و تجربه های زندگی من است. اگر چه در آثار من قاب‌ها، پارادوکس‌ها، فضاهای بسته و آنچه که نباید قابل مشاهده باشد، محدودکننده هستند، اما می توانند در عین حال زیبایی‌شناسانه باشند. من خوشحالم که آنها را خلق کرده‌ام.»
مژگان رزاقی متولد فروردین ماه سال ۱۳۵۳ در تهران است و علاقمندی جدّی خود را با دنیای تصویر با دانش آموختگی در کارشناسی رشته عکاسی و همزمان با ورود به دانشگاه از سال ۱۳۷۴ آغاز کرد.

عکاس پیرامون شخصیت و فریم‌بندی و مواجهه با هر موضوعی که به خاستگاه ذهنی‌اش نزدیک باشد می‌گوید: «نگاه خود را با بروز و ظهور محدودیت‌های ضابطه‌مند در کشور و جامعه و حتی دانشگاه ها حتی در دانشگاه هنر در سالیانی که تحصیل کرده‌ام یافتم. همواره سعی کرده‌ام فریمی را عکاسی کنم که بشود با نگاهی مینیمال آن را کندوکاو و تعریف کرد. به عنوان کسی که ایرانی است و ایران دوست است همیشه معتقد بوده‌ام اگر چه با محدودیت ها و معذوریت ها دچار خودسانسوری می‌شوم و بازداره‌اند ولی نمادها و نشانه ها عامل زایش و بالندگی ایده و خلاقیتمن‌اند و جایگزین خوب و مناسبی برای نبودهاست. من با نگاه‌ام، با وجود اینکه در نمایش چهره زنان محدودیت دارم ولی حس چهره‌ها را از طریق بازتعریف نشانه‌‌های محیطی کشف و از طریق عناصر در عکس نشانده به بیننده منتقل می‌کنم.
وقتی شما بتوانید به عنوان یک آرتیست با روح بیننده ارتباط برقرار کنید بالطبع موفقیت بیشتری را در جلب نظر و انتقال مفهوم کسب کرده اید.
باور دارم ایده در اصل عکاسی از هر ابزار و تکنیکی با اهمیت تر است. من منکر تاثیر کیفی تکنولوژی نیستم؛ ولی ایده و خلاقیت را جایگزین محکمی برای آغاز دیدن و مکاشفه و ثبت و بعد ارایه می‌دانم».
نمایشگاه عکس با عنوان «در ستایش زنانگی» مژگان رزاقی ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ در گالری ویلاصوفیا گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند تا پایان روز جمعه ۲ اردی‌بهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از عکس ها و آثار این نمایشگاه دیدن کنند. 

گالری ویلا صوفیا در تهران، زعفراینه، شماره ۳۷ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
اطلاعیه دبیرخانه نخستین جشنواره عکس منطقه‌ای میاندوآب
پسین
بیاد وفای او که تا بود، همراه «عکاسان و عکاسی» بود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست