1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس مهرداد شریفی با عنوان «فرزند زمین» در اراک

نمایشگاه عکس مهرداد شریفی با عنوان «فرزند زمین» در اراک

نمایشگاه عکس سیدمهرداد شریفی با عنوان «فرزند زمین» از روز یکشنبه ۱۹ دی ماه جاری در محل نگارخانه سوره حوزه هنری استان مرکزی گشایش می یابد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه عکس، مهرداد شریفی با نمایش ۲۱قطعه عکس در اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر و با بهره گیری از نظریه «باشلار» کوشیده با ارتباطی بین عناصر چهارگانه و  با تمرکز بر«تخیل گرایی شاعرانه و هنری» با عکس‌هایی که از تک‌درخت‌ها ثبت کرده به این مفهوم معنا بخشد.


در بخشی از متن قاب نخست نمایشگاه عکس «فرزند زمین» آمده است: هر شاعر و هنرمندی به عناصرچهارگانه توجه دارد و برای بازشناسی عیار کار وی، باید به نزدیکی او به این عناصر رجوع کرد. اندیشه باشلار که بازخوردی از اندیشه‌های «فروید» و «یونگ» است، «ادراک حسی» را سرمنشاء تصورات «ذهن و انسان» با «ماده و ابژه» می‌داند و معتقد است که از ارتباط «انسان» با «ماده» «تصویر» آغاز می‌شود و این ارتباط «علی» و «روانشناسانه» صرف نیست…
نمایشگاه پیش رو همان مواجهه‌ی «ذهن عکاس» با «ماده» است، ماده‌ای که در این جا متأثر از ناخودآگاه وی یعنی «درخت» می‌باشد، حاصل این مواجهه، تجربه و شهود عینی او از «تک درخت»‌ هایی است که بیانی لفافانه دارند و در مواجهه‌ی محیط پیرامونی خویش مفهومی خاص می‌یابند.
از مهرداد شریفی تاکنون عکس و آثاری موفق در کتاب‌های: روایت محرم در سال ۱۳۸۸، ویژه نامه جشنواره عکس گرانتر از طلا در سال ۱۳۸۹، طبیعت زیبای ایران در سال ۱۳۹۰ و خانه های روستایی ایران در سال ۱۳۹۵ به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان برای مشاهده عکس‌های «فرزند زمین» مهرداد شریفی می توانند تا پایان روز۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ به نگارخانه حوزه هنری اراک مراجعه کنند.
گالری سوره اراک در استان مرکزی، شهر اراک، خیابان جهاد، ابتدای فاز ۲ شهید بهشتی، روبروی شهرداری، حوزه هنری استان مرکزی واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
« عطاالله امیدوار » درگذشت
پسین
شهرت نامعتبر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست