1. خانه
  2. اخبار
  3. نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ مسابقه عکاسی با موضوعات قرآنی در بخش نوجوان برگزار می‌شود

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ مسابقه عکاسی با موضوعات قرآنی در بخش نوجوان برگزار می‌شود


خبرگزاری فارس: مدیر بخش نوجوان نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با از برگزاری مسابقه عکاسی با موضوعات قرآنی در بخش متبوع خود خبر داد و گفت: به تعداد موضوعاتی که در قرآن کریم وجود دارد عکاسان نوجوان می‌توانند برای خود، طرح سوژه کنند.

اصغر مهرآیین، مدیر بخش نوجوان نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس عنوان کرد: بخش نوجوان نمایشگاه قرآن کریم از غرفه کارشناس خانواده و نوجوان تشکیل شده که در این بخش ۳ نفر از کارشناسان حوزه روان‌شناسی، خدمات مشاوره‌ای را به نوجوانان و خانواده‌های آنها ارائه می‌دهند.
وی برگزاری مسابقه کتابخوانی، پاسخ به سؤالات دینی، اعتقادی و اخلاقی، گفت‌وگوی خودمانی و ارتباط چهره به چهره را از جمله برنامه‌های بخش نوجوان خواند و اظهار داشت: در تمام غرفه‌های بخش نوجوان، مسئول غرفه، رهنمودهای لازم را به نوجوانان در زمینه‌های گوناگون ارائه می‌دهد تا آنها بتوانند به طور صحیح، درباره مسائل پیرامون خود بیاندیشند.
مهرآیین گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم از دیگر بخش‌های این غرفه است که نوجوانان با شرکت در آن، دانش‌های قرآنی خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که این مسابقه به صورت سؤالات تستی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: وبلاگ‌نویسی نیز از بخش‌های جذاب برای دانش‌آموزان است در این بخش، علاوه بر آنکه نوجوانان با ساخت وبلاگ آشنا می‌شوند همچنین می‌توانند مطالبی را با نام خویش در وبلاگ شخصی‌اشان داشته باشند و بدین وسیله آنها هم در دنیای اینترنت حضور می‌یابند.
مدیر بخش نوجوان نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به بخش عکاسی با موضوعات قرآنی ابراز داشت: دانش‌آموزان، عکس‌های خود را با موضوعات قرآنی در اختیار این مجموعه می‌گذارند تا پس از داوری هیئت داوران مبنی بر رعایت تکنیک‌های عکاسی و میزان اهمیت سوژه مدنظر، تعدادی از آنها را به عنوان اثر برتر انتخاب کنند.
وی افزود: گستره عکاسی با موضوعات قرآنی به اندازه آیات و موضوعات موجود در قرآن کریم است از این‌رو نباید ذهن نوجوان در عکاسی قرآنی، تنها به سمت مسجد، منبر، محراب و جلسات قرآنی معطوف شود بلکه باید توجه داشت به تعداد موضوعاتی که در قرآن وجود دارد و امکان تصویربرداری از آنها ممکن است، می‌تواند سوژه عکاسی برای عکاسان نوجوان قرار گیرد.
مهرآیین به بیان بخش دیگری از برنامه‌های غرفه نوجوان پرداخت و عنوان کرد: بخش نوجوان نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم تلاش می‌کند علاوه بر کمیت به لحاظ کیفیت نیز فعالیت خوبی را به نوجوانان ارائه دهد به همین منظور برخی از اساتید حوزه علمیه اجرای مسابقه، قصه‌گویی، طرح معما و برنامه‌های متنوعی را برای این گروه سنی بر عهده دارند که از آن جمله می‌توان به حجج اسلام حمید بحرکاظمی و منصور رجبیان اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: طراحی چهره نوجوانان توسط طراحان نیز از بخش‌های جذاب غرفه نوجوان به شمار می‌رود که دختران و پسران با مراجعه به بخش مربوطه البته هر کدام به صورت مجزا، می‌توانند یادبودی را از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، برای خود داشته باشند.
انتهای پیام/ک

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ برپایی نمایشگاه عکس تصویر آفتاب در بخش تجسمی نمایشگاه قرآن

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ برپایی نمایشگاه عکس تصویر آفتاب در بخش تجسمی نمایشگاه قرآن


خبرگزاری فارس: نمایشگاه عکس «تصویر آفتاب» شامل ۱۲۰ عکس از تولد تا ارتحال امام خمینی (ره) در بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، کارگاه‌های خوشنویسی، نقاشی و سفال و سرامیک هفته جاری در بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قران کریم برگزار می‌شود.
کارگاه‌های خوشنویسی و نقاشی با حضور رسول مرادی، احمد آریامنش و نادیا حبیب وند ۱۸ تا ۲۰ مرداد ماه جاری در بخش تجسمی نوزدهیمن نمایشگاه بین‌المللی قران کریم برگزار می‌شود.
در رشته سفال و سرامیک نیز کارگاه‌هایی در روزهای ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه با حضور مهران هوشیار در بخش تجسمی نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.
در هر یک از کارگاه‌های بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم ۱۰ نفر شرکت می‌کنند و برگزیدگان هر کارگاه نیز معرفی می شوند. کارگاه‌های بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ابتدای نمایشگاه آغاز شده است و تا پایان نمایشگاه ۴۹ کارگاه در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، منبت ، معرق و نگارگری برگزار می‌شود.
همچنین نمایشگاه عکس «تصویر آفتاب» شامل ۱۲۰ عکس از تولد تا ارتحال امام خمینی (ره) در بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم برگزار شده است.
بخش تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قران کریم با همکاری مرکز هنرهای تجسمی، مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شده است.
انتهای پیام/ا

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست