1. خانه
  2. اخبار
  3. نیک‌ذات: اکسپوی عکس توان عکاسی ایران را نشان می‌دهد

نیک‌ذات: اکسپوی عکس توان عکاسی ایران را نشان می‌دهد

ساعد نیک ذات معتقد است: اکسپوی عکس ایران قدرت و توان عکاسی ایران را نشان می‌دهد و باید گذاشت که این تجربه شکل کامل‌تر خود را پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، ساعد نیک ذات با اشاره به انتقاد یکی دو عکاس از نمایشگاه فروش عکس در صبا یادآور شد: تمرکز رسانه‌ها و مطبوعات بر حضور چند هنرمند شاخص نمی‌تواند توجیه گر این باشد که کل این حرکت مثبت و تاثیر‌گذار را زیر سوال ببریم.
وی افزود: تصور می‌کنم اصل انتقادها نه متوجه نفس و ماهیت حضور هنرمندان سینماگر در این اکسپو بلکه شاخص‌تر کردن آنها در شکل ژورنالیستی خود بود. اما این سلیقه و ذائقه خاص روزنامه‌ها و رسانه‌هاست که نمی‌توان جلویشان را گرفت. اتفاقا این حضور و مشارکت نشان داد که بازیگران و فیلم‌سازان مطرح ما با همه شهرت و اعتباری که در جهان از سینما کسب کرده‌اند باز آن لایه‌های پنهان عکاسی برایشان آنقدر جذابیت دارد که جذب حرفه عکاسی به عنوان یک دل مشغولی و دغدغه‌ هنری و زیبایی شناسانه شوند و این قدرت، تاثیر و نفوذ عکاسی را نشان می‌دهد نه آنچنان که عده‌ای به اشتباه تصور کرد‌ه‌اند عکاسی را در سایه سینما می‌برد.
این هنرمند عکاس خاطرنشان کرد: نمایشگاه فروش عکس باید مسیر خود را طی کند، دیکته نانوشته غلط ندارد و باید گذاشت این تجربه به تدریج شکل کاملتر خود را پیدا کند و اشتباهات و کاستی‌هایش به مرور اصلاح شود.
وی به انتقادکنندگان توصیه کرد: باید یک سری مسایل را دوستانه و به شکلی خودمانی تر و خصوصی‌تر میان خودمان حل کنیم تا قضیه شکل مطبوعاتی پیدا نکند و لوث نشود و راه برای برخوردهای غیرحرفه‌ای هموار نگردد.
وی ادامه داد: ما باید نیمه پر این رویداد را می‌دیدیم همین که این تجربه در اولین قدم خود تا این اندازه موفق به جلب مشارکت هنرمندان شده و صدها عکاس ایرانی را کنار هم جمع کرده کامیابی کمی نیست. عکاسی یک کار زودگذر و لحظه‌ای نیست بلکه یک حرفه کاربردی با تاخیر دراز مدت است و باید خوش‌بینانه به این جریان نگاه کرد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست