1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. همایش « در همسایگی نگاه » در رشت برگزار شد

همایش « در همسایگی نگاه » در رشت برگزار شد

به همت انجمن عکاسان رشت و با حضور عکاسان و علاقمندان ، همایش « در همسایگی نگاه » در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این همایش که با هدف معرفی عکاس جوان گیلان « افشین میرزایی » انجام گرفت ابتدا بیش از ۳۰ قطعه از عکس های این عکاس به نمایش درامد و پس از حضور ایشان و ارایه پاره ای توضیحات پیرامون روش و چگونگی برخورد با موضوع هایی که در ذهن می پرورد، نوبت به نقد و بررسی فنی و تکنیکی آثار این عکاس رسید.

مجتبی محمدی به عنوان عکاس خبری و منتقد هنری با حضور در سالن دکتر رحمدل با نقد و بررسی عکس های افشین میرزایی به نکات قابل تاملی در باب نحوه برخورد با اثر هنری و چگونگی نقد یک عکس اشاره کرد.

همایش « درهمسایگی نگاه» از جمله برنامه های متناوب انجمن عکاسان رشت است که از نیمه دوم دهه ۸۰ تاکنون با برگزاری سلسله نشست های عکاسانه در حال برگزاری است.

در پایان این همایش، به پاس تقدیر از زحمات و خدمات آموزشی مسعود پورجعفری ، عکاس فقید گیلانی ، آیین تجلیل از خانواده ایشان با همسر و فرزند و پدر ایشان برگزار شد.
الوند رضا زاده رییس انجمن عکاسان رشت با حضور در جایگاه درباره شخصیت مرحوم پورجعفری به ویژگی های بارز شخصیتی ایشان اشاره ای کرد و به احترام حضور خانواده این مرحوم از بیان خاطرات دوران دوستی با ایشان امتناع کرد.
رضازاده در ادامه متنی را به ریحانه ناصح ، همسر آن مرحوم به پاس یک عمر همدلی و حمایت از ایشان در شکل گیری شخصیت هنری مسعود پورجعفری تقدیم کرد.

در ادامه  همایش همسر این عکاس پیشکسوت گیلانی با حضور در جایگاه از بانیان این مراسم تشکر کرد و در پایان افزود: مسعود جان حال همه ماخوب است غمی نیست جز دوری تو . پس از آن محمد اسماعیل حبیبی غزل های چاپ شده در کتابش را به یاد آن  هنرمند خواند و محمود فتاحی هنرمند پیشکسوت عکس پیش از آغاز سخنانش از حضار خواست تا به پس احترام به آن عزیز از دست رفته یک دقیقه برخیزند و سکوت کنند.

در پایان این همایش، با اهدای لوحی از افشین میرزایی، مجتبی محمدی و ریحانه ناصح، فرزند و پدر مرحوم مسعود پورجعفری تقدیر شد.
عکس ها از: سپهر محمودیان

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
مهرداد افسری: ایده محور بودن مؤلفه‌ عکاسی معاصرست
پسین
تجلیل همشهریان محمدعلی برنو از عکاس رئیس جمهور

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست