1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش برگزاری همایش «در همسایگی نگاه» در رشت

گزارش برگزاری همایش «در همسایگی نگاه» در رشت

عصر روز گذشته دوشنبه ۲۲ اَمرداد، همایش «در همسایگی نگاه» با حضور جمعی از اساتید ، هنرمندان و اعضای انجمن عکاسان رشت در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد.
به گزارش «پایگاه عکس چیلیک» الوند رضازاده، رییس انجمن عکاسان رشت در ابتدای این نشست ضمن عرض خیرمقدم به هنرمندان حاضر که از شهرهای مختلف گیلان دراین همایش شرکت کرده بودند، درباره روندفعالیتها و خدمات انجمن عکاسان و سفر عکاسی پیش روی در تاریخ ۲۹ مرداد توضیحاتی ارایه دادند و ایجاد کارگروه عکاسی منظره و مستند را از اعم این فعالیتهای جدید برشمردن .این مدرس دانشگاه همچنین عکاسان را تشویق به استفاده از ایده های نو و خلاقانه خود با توجه به علایق وجهان بینی هرعکاس تشویق نمود .
ایشان از افتادن به ورطه تکرار عکاسی گذشته و مشابه سازی سایر عکاسان نهی نمود و عنوان داشتند امروزه شاهد حضور افرادی در عرصه عکاسی هستیم که با باز نشر و کپی از عکس های دیگران به گونه ای که تغییر چندانی در نحوه ثبت آن ها مشاهده نشده ، نمایشگاهی در گالری های سطح شهر برگزار می کنند.
وی در پایان توصیه کرد: امیدوارم به جای کپی برداری از ایده ها و خلاقیت های دیگران به فکر ایده پردازی های نوین برای ثبت خود باشیم و در این راستا از آمادگی کارشناسان واساتید دانشگاه عضو این انجمن جهت هرگونه همکاری وهمراهی باعکاسان استان در اجرا و ارایه پروژه های عکاسی خبردادند.
درادامه پدرام میرصادقی، عکاس طبیعت و استاد دانشکده خبر تهران در رابطه با طرح بسیاری از سوال ها درباره عکاسی طبیعت و منظره تاکید کرد: در زمینه عکاسی طبیعت و منظره چالش های بسیاری در برابر عکاسان وجود دارد اما نکته اصلی این است که قبل از شروع این نوع از عکاسی باید به چرا های موجود در آن پاسخ دهیم و هدف خود را مشخص کنیم .
وی در ادامه در رابطه با عکاسی منظره گفت: عکاسی منظره بعدهای مختلفی دارد که یکی از آنها انعکاس مشکلات زیست محیطی و تاثیر آن بر زندگی بشر است .
نگاه به این مساله باعث می شود با شکل تازه ای از عکاسی مواجه شویم که توام با چالشهای متفاوتی است .
میرصادقی تاکید کرد: نگاه زیست محیطی به این صورت نیست که برای تفریح با ماشین شخصی خود به جایی بروید و مدتی از یک مکان عکاسی کنید و به مسیر خود ادامه دهید. در عکاسی طبیعت باید همه خطر ها و مشکلات را تحمل کنید .

استاد دانشکده خبر در ادامه این نشست در رابطه با دسترسی آسان عکاسان به دوربین در عرصه دیجیتال بیان کرد: امروزه در عرصه دیجیتال دسترسی به تجهیزات بسیار آسان شده است و باید به او موضوع توجه کرد که داشتن دوربین و لنز نمی تواند به تنهایی از شما یک عکاس منظره بسازد ، اگر چه با شرایط اقتصادی حال حاضر و افزایش نرخ تجهیزات در کشورمان ، متاسفانه خرید دوربین با مشکلاتی مواجه شدیم .
وی اشاره کرد شناخت ابزار و کار با دوربین در مرحله اول مهمتر از دانستن تکنیک و پیچیدگی های ثبت است .
ایشان در رابطه با تفاوت های عکاسی طبیعت و منظره اظهار کرد: در عکاسی منظره و چشم‌انداز ممکن است المان‌ها و ردپاهای انسان موجود باشد اما درعکاسی طبیعت هیچ ردی از انسان وجود ندارد که به مراتب این امر کار را برای عکاس سخت تر خواهد کرد.
میرصادقی در پایان در رابطه با چالش هایی که عکاسان با آنها مواجه هستند گفت: یکی از بزرگترین چالش‌هایی که برای بیشتر عکاسان وجود دارد، نحوه خرید تجهیزات و استفاده صحیح از آنهاست که به توصیه بنده قبل از اقدام به خرید هرگونه تجهیزاتی باید هدف خود را از عکاسی مشخص و میزان مبلغی که برای خودتان مقدور است را بسنجید و متناسب با آن خرید کنید .
در نهایت با اشاره به اهمیت نگاه شخصی و شیوه های تقویت آن به مبحث خود خاتمه داد
در ادامه مسعود جلالی، تکنسین تعمیرات نمایندگی کانن گیلان و نماینده شرکت ایده آل درگیلان در رابطه با نحوه نگه داری دوربین و تجهیزات اعم از نحوه صحیح استفاده و شارژ باتری ها وهمچنین کابرد وتفاوتهای انواع کارت حافظه دوربین مواردی را به هنرجویان و اعضای انجمن متذکر شد.ازنکات جالب توجه بحث ایشان درمورد کلینینگ وپاکیزه سازی فضای داخلی انواع دوربین دیجتال سنسور بود که به صورت عملی روی انواع دوربین انجام داد . در ادامه ایشان به انواع خطاها واخطارهایی که دردوربینهای دیجیتالی بوجودمی آید و راهکار جلوگیری و یا رفع عیب آنها را آموزش دادند . پرسش و پاسخ در هرکدام از دونشست ادامه یافت و در پایان ازسوی انجمن عکاسان رشت هدایایی به این دو کارشناس محترم به رسم یادبود اهدا شد و عکس گروهی با پایان بخش این همایش همراه بود.
انجمن عکاسان رشت در هر ماه سلسه نشست های متعددی در ژانر های مختلف عکاسی اعم از تئوری، عملی و اردوهای متعدد عکاسی برپا میکند.
علاقه مندان برای نحوه عضویت در این انجمن میتوانند به آدرس رشت، خیابان سعدی مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) اتاق ۱۰۹ مراجعه نمایند ویاباشماره تلفن های ۰۹۱۱۲۳۱۸۸۹۸و۰۹۱۱۱۳۴۵۷۴۱
تماس حاصل نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
برگزاری دوره آموزش « ترکیب بندی در عکاسی »
پسین
تور یکروزه عکاسی از «مزرعه گل آفتابگردان» برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست