1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش برگزاری کارگاه عکاسی در کویر

گزارش برگزاری کارگاه عکاسی در کویر

هفتاد و نهمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در قالب کارگاه عکاسی در کویر عازم مرنجاب واقع در همسایگی شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان شد.
در این سفر یک روزه که همسفران شامگاه چهارشنبه۱۵مهرماه مهیای حرکت شدند ، نزدیک به ۴۰ عکاس و علاقه مند به عکاسی در قالب برنامه ای منظم تلاش کردند تا هر یک در حد توان و بضاعت بتوانند تا با توضیحات ارایه شده و آموزش های داده در نشست آموزشی توجیهی این تور ، تصاویری در خور از محیط کویر را در ادامه پروژه « انتهای زمین » را ثبت کنند.
هفتاد ونهمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در حرکتی شبانگاهی توانست در میانه راه عزیمت به کویر ایستگاهی را برای عکاسی شبانه از معماری کم نظیر گنبد و بارگاه امامزاده محمدهلال ابن علی(ع) مهیا نماید تا در خلوت و خنکای بامدادی دوربین عکاسان همسفر تجربه عکاسی از معماری این بنای منحصر به فرد را بدون حضور اشخاص تجربه نماید .
79-11
در ادامه برنامه همسفران پیش از طلوع خورشید در وسعت کویر حضور یافتند و به شکل گروه گروه با اشراف بر موقعیت ابتدایی حرکت به راه افتادند و ساعاتی بعد مطابق برنامه آماده بازگشت شدند. کاروانسرای مرنجاب نیز برای ساعتی در برنامه بازگشت گروه قرار گرفت و ساعتی پس از اذان ظهر عکاسان با اسکان در باغ انار شهرستان راوند به اقامه نماز و صرف نهار  استراحت پرداختند و سپس حرکت به سمت کاشان و قم و تهران و در نهایت میدان هفت تیر یعنی ابتدای مسیر حرکت تورهای عکاسی چیلیک.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار گیرند و همسفران به رایگان و تنها با مشارکت در بخش ارایه فایل با شرایط تعیین شده از امکان حضور در نشست نقد و بررسی تور و تحلیل آثار و انتخاب نگاه های برتر عکاسان همسفر در کارگاه عکاسی در کویر برخوردار خواهند شد .
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.

79-1
حضور دیگر علاقه مندان حضور و بهره مندی در این جلسات که بیش از ۵۰۰ قطعه عکس تولید شده توسط همسفران به نمایش گذاشته خواهد شد ، با طرح درخواست با مسئول نشست و هماهنگی با ایشان ممکن و مهیا است.
سرکار خانم فرزانه افتخاری همسر عکاس فقید کورش سیدابوطالب امام نیز با حضورشان در این سفر امکان گفت وگو و آشنایی عکاسان جوان را با سبک و نگاه و هدف عکس های تطبیقی مرحوم ابوطالب امام فراهم کردند .
مدیریت « پایگاه عکس چیلیک » ضمن تشکر از حضور و همراهی سجاد صادقی آرانی از عکاسان منطقه ، از پشتیبانی های و حمایت های میثم نمکی آرانی مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عباس متولی مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منطقه و همکاری خادمین آستان محمدهلال ابن علی(ع) تقدیر و تشکر می نماید .
اسامی عکاسان همسفر در هفتادونهمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با عنوان کارگاه عکاسی در کویر به این ترتیب عنوان شده است : فرزانه افتخاری ، مهری راستقدم ، محمدرضا زارع ، سجاد صادقی آرانی ، معصومه حضرتی ، سمانه میلانلو ، الهه رفیعی ، سمیرا زالپور ، سهیلا خان‌میرزایی ، فاطمه افشار ، محمدجواد شفیعی گنجه ، منیره آقا رفیعی ، ابراهیم باقرلو ، فاطمه سادات حجازی ، محمدرضا رحیمی ، مصطفی وثوق کیا ، صبوره منتظرین ، جواد میرزاپور کلیبر ، امیر شعبانی شایگان ، سعید مقدم، سارا حیدری ، سارا ابوالصدق ، آزاده گلاب‌گیران ، مهدی سروری ، سبحان سروری ، مریم خداوردی ، طیبه خداوردی ، مهیار حمیدپور ، محمدرضا زارع ، فاطمه شیخعلی میرالی ، راضیه چالدره ، مونا غلامیان، محمدرضا خرازی، سمانه نوری‌زاده، معصومه حضرتی ، حمیده فنایی ، مجتبی ملک پوریان ، نسرین رستمی ، زهرا نیاورانی ، علی هاشمی ، مهدی احسانی ، محمد آزادی .
تورهای آتی پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) با هدف عکاسی از: دریاچه چورت و پیاده روی در جنگل نوشه چورت ، تالاب میانکاله ، طبیعت و معماری بوشهر ، طبیعت دریاچه نئور تا سوباتان، طلوع خورشید در کویر ، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، کویر شهداد، ارتفاعات ساواشی(تنگه واشی)، آبگیر الندان، روستا و کویر ورزنه، پلور، تالاب های انزلی و میانکاله، غار کتله خور، پلور، جزیره قشم، ترکمن صحرا، نهارخوران گرگان، کردستان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران گرگان، منطقه اسالم به خلخال، طبیعت آستارا، و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.

جهت مشاهده گزارش تصویری این سفر از نگاه عکاسان همسفر « ایـنجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
عکاسان دومین اردوی ملی عکس تعزیه لامرد معرفی شدند
پسین
نگارخانه چیلیک میزبان ششمین جشنواره عکس فیروزه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست