1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. همنشینی اساتید و دانشجویان دانشکده خبر در نمایشگاه عکس کویر

همنشینی اساتید و دانشجویان دانشکده خبر در نمایشگاه عکس کویر

آثار عکس و عکاسی مدرسین عکاسی و دانشجویان دانشکده خبر در قالب نمایشگاه عکس کویر از روز جمعه ۳۱ فروردین ماه جاری به نمایش گذاشته می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعدادی عکس در اندازه ۳۰ در ۴۵ سانتیمتر با موضوع کویر از ۱۲ تن از صاحبان اثر به نمایش گذاشته می شود.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه عکس به این ترتیب در پوستر عنوان شده است: حسن غفاری، پدرام میرصادقی، سیدرضا سمیع، فهیمه موسوی، الهام شویکلو، مینا محبی، ملاحت ظهیری، زهرا منتظری، احمد رکابی، رضا پورسیف، فرهاد علی دوست، هدایت صفاری.

در متن قاب نخست این نمایشگاه گروهی عکس استاد محمدمهدی رحیمیان مدیر گروه عکاسی دانشکده خبر آورده است: «سپیده‌دم، در پسِ ژرفای تاریکی، رِخوت و نَفَسِ سردِ خود را بر سراسر دشت “ورزنه” گسترده است، در دوردست با برآمدن نخستین پرتوی ملایم خورشید و با فروکاستن وزش نسیم سردِ دی ماه، جهانِ هستی، نویدِ حیاتی دوباره را در گوش و جانِ عکاسان نجوا می‌کند. با هر گام، سکوت شکننده‌ی کویر دیگر بار تَرَک بر می‌دارد و آفتاب صبحگاهی اسرار کائنات را نو به نو بر چهره‌ی فراخِ این دشت نقش می‌زند.

در این نمایشگاه تجربه‌ی همسویی، همراهی، همدلی، شور و آگاهیِ عکاس در پیوند با «آسمان»، «خورشید» و «خاک» در قاب‌ها نقش بسته، بر دیوارها آرام گرفته و به نظاره نشسته ‌است».
مهدی رحیمیان / فروردین ماه ۱۳۹۷

نمایشگاه گروهی عکس کویر ساعت ۱۷ روز جمعه ۳۱ فروردین ماه جاری در محل نگارخانه تم گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز پنجشنبه ۶ اردی بهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این نمایشگاه گروهی عکس دیدن کنند.

گالری تم در تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان شهید استاد نجات الهی شمالی، کوچه زبرجد، شماره ۱۰ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کریم متقی: جشنواره عکس فیروزه آبروی شهر تبریز است
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «پنهان» در نگارخانه شمیده

به تازگي منتشر شده

۵ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • کویر بار دیگر ما را فرا خواند
    نه از دل طبیعت
    که از دل نمایشگاه عکسى که کویر را از نگاه عکاسان دانشکده خبر قاب گرفته بود.
    “کویر” این وسعت بى انتهاى سحر انگیز،
    در قاب نگاه عکاسان زیادى نشسته است، نور و خط و فرم و سایه روشن هایش دستاویز نگاه عکاسانه هاى بسیارى براى خلق دوباره این زیبایى مبهوت کننده بوده است.
    نگاه نور شناسانه، و زمان شناسى دقیق در عکاسى کویر و ترکیب آن با بافت و فرم هاى موجود در کویر، عناصر مهمى در خلق و ثبت طبیعت منحصر به فرد کویر است.
    در نمایشگاه عکس ” کویر” تلاش براى مشق و تمرین عناصر بالا قابل تامل بود، و به عنوان تجربه اى عکاسانه از کویر که نگاه را در فرم و طبیعت کویر به چالش کشیده بود، موفق بود.
    اما عدم دقت هنگام ثبت تصویر و توجه به عوامل ثبت، و شاید عدم آشنایى با عوامل فنى دوربین و همچنین ویرایش ویرانگر عکس ها، به بخش اعظمى از عکس ها آسیب زده بود، و نگاه مخاطب را از دیدن بافت ها، ریتم ها، سایه روشن هاى طبیعى ، بازى هاى طبیعى نور بر یال تپه رمل ها محروم کرده بود.
    خلاقیت در خلق دوباره زیبایى انتهاى زمین نیاز به تمرین و تربیت بیشتر نگاه دارد.
    بر دیوار گالرى تم آثار عکاسان جوان و نو آموز زیادى در کنار و یا در لواى نام هاى مشهورى در دنیاى عکاسى دیده شده است.
    امید آنکه روزى گالرى داران بدون واسطه هیچ نام بزرگ و بزرگ کرده اى، حامى نو آموزان و علاقمندان و عکاسان جوان باشند.

    پاسخ
  • عرفانه سعیدیان
    ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۵۸

    همیشه برای دیدن کویر هیجان زیادی داشتم.حتی برای دیدن عکس هایش،و انتظارم برای نمایشگاه کویر بالاتر از دیدن عکس های دیگر طبیعت هست.
    عکاسانی که کویر را ثبت میکنند و به معرض نمایش میگذارند ،به نظر من باید دیدگاهی حرفه ای داشته باشند تا بتوانند فرم و ریتم و بافت و نور رابه خوبی ببیند و ثبت کنند.
    متاسفانه در این نمایشگاه در بسیاری از آثارخیلی سطحی نگاه کرده بودند و تنظیمات دوربینشان برای یک ثبت خوب مناسب نبود، از آن مهم تر ویرایش نامناسب کاملا در هر نگاهی خودش را نشان میداد.بعضی از عکس ها اگر در نمایشگاه نقاشی ارایه میشدند شاید بهتر می بود.ویرایش یه سری عکس ها عکس را از هویت عکس بودن خارج کرده بود.
    امیدوارم عکاسان نمایشگاه نگاهی عکاسانه تر پیدا کنند و استادان تلاش بیشتری برای ارایه عکس های خوب از هنر آموزان خود انجام دهند.

    پاسخ
  • رزیتا شهریاری
    ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۲۱

    در نمایشگاه کویر، سعی در نشان دادن فرم و ترکیب و سایه‌روشن‌های کویر شده بود ولی به علت ویرایش نامناسب در تصاویر آنچنان که باید، بافت و فرم و تضاد رنگ‌ گرم شن‌های کویر با سایه‌ها دیده نمی‌شد.

    پاسخ
  • شاداب تحویلداری
    ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶

    نمایشگاه جالبی بود، نگاه اساتید در کنار شاگردان… که هر دو قابل تامل بود
    امید است در آینده با توجه بیشتربه نکات فنی و نیز ویرایش مناسب تر، شاهد عکسهایی قوی تر و با کیفیت بیشتر بدون فاصله گرفتن از ویژگی مستند، از عکاسان خبری باشیم.

    پاسخ
  • کویر مقصد همیشه جذاب برای دوستداران طبیعت است که هیچ وقت تکراری نمی شود. مخصوصا اگرعکاس باشی که زیبایی آن دوچندان می شود.
    فرم و سایه روشنها و انتخاب کادرهایی که زیبایی و سکوت و وسعت کویر را نشان دهد ، کار راحتی نیست.
    نمایشگاه کویر حاکی از علاقه به ثبت این موضوع به ظاهر تکراری ولی کادرهای جدید است که کویر سخاوتمندانه هربار برای دوستدارانش به ارمغان می آورد.
    در میان آثار این نمایشگاه، کارهای نسبتا خوبی نیز دیده میشد ولی اکثر به نظر می آمد که در ثبت دچار مشکل بودند و از کیفییت تصویری خوبی برخوردار نبودند، همچنین ادیت های اغراق آمیز بافت و رنگ تصاویر را از بین برده بود.
    تلاش خوبی برای برگزاری یک نمایشگاه عکس بود که در آمار خدمات یک موسسه به جای بماند. نکته خوب آن همراهی استادان با شاگردانشان در ارائه آثار بود که آنها را دلگرمتر میکند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست