1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. چهل وسومین تور عکاسی چیلیک در « تاکستان » برگزار شد

چهل وسومین تور عکاسی چیلیک در « تاکستان » برگزار شد

همسفران و علاقمندان به شرکت در سلسله تورهای عکاسی، پس از گذر از نخستین دوره برگزاری تورهای عکاسی این رسانه، همزمان با سحرگاه روز پنجشنبه، ۱۶ شهریورماه جاری، با هماهنگی های انجام گرفته، به قصد دیدار و عکاسی از کارگاه های خشت زنی و کوره های سنتی آجرپزی، کارگاه های تاک و کشمش و همچنین مزرعه آفتابگردان و… عازم منطقه تاکستان واقع در استان قزوین شدند.
این سفر پذیرای ۳۳ نفر از علاقمندان به شرکت در تورهای عکاسی چیلیک بود تا مطابق برنامه، ضمن دریافت بسته فرهنگی و بروشور حاوی اطلاعات از مقاصد تعیین شده، مطابق با برنامه در نخستین ساعات روز، پس از دریافت توضیحات لازم در محوطه کارگاه های خشت زنی، محل زندگی گروهی کارگران، پوشش و تعامل کارگری، نشاط و بازی کودکان، نقش زنان در زندگی کارگران و… به عکاسی مشغول شدند.
همچنین همسفران در ادامه از خانواده های مشغول به کار در بارگاه های طبیعی تاک و کشمش و در ادامه از مزارع آفتابگردان در قالب نگاه های مستقل، به عکاسی طبیعت، مستند، منظره، فرم، مفهومی و… پرداختند.

پایان بخش برنامه چهل وسومین تور عکاسی چیلیک پس از مشارکت در انعکاس گزرش تصویری این تور، شرکت در جلسه نمایش آثار برتر و نقد و بررسی آثار این سفر می باشد که عصر روز پنجشنبه۳۰ شهریورماه جاری در اتاق آموزش دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” برگزار خواهد شد.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.
همسفران تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند را از علم و هنر عکاسی دامن بزنند.
اسامی همسفران همراه در این تور عکاسی به این ترتیب است:
امید آقایی(از شیراز)، حسن الماسی(از قم)، فرناز امیری، مهدی امیری، ابراهیم باقرلو، ریحانه بی آزاران، فرزانه بی آزاران، احسان حاجی وند، یاسمن حسین پور، سیدمحمد خادم حسینی، مریم خادم بهمنیار، روح الله خسروی نژاد، امین رحمانی(از تاکستان)، مهدیه روستایی، سیدمحمدرضا سجادی(از ساوه)، مهدی سروری، هادی صمدی(از شهریار)، ایمان صمدی ارونقی، محمد طارم، مهدی طاهری، سارا فیروزی، مهدی کاظمی خالدی، سلمان گلریز(از قم)، پرستو عطرسایی، زینب مالامیری، میترا محمدی، محمدرضا معصومی، محمدرضا معماریان پور(از شهریار)، سیده معصومه میرصدری(از زنجان)، سیدصادق موسوی، فاطمه ندیمی و هیوا نقشی(از کردستان).

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” مقرر شد تا با همراهی و مشارکت همسفران، نشست نقد و بررسی عکس ها، عصر روز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه جاری در دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” با حضور همسفران برگزار و هدایایی چون: امکان استفاده از تخفیف های ویژه از ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” و تورهای عکاسی، لوح فشرده و… از طرف پایگاه و حواله چندین جلد کتاب عکس تقدیم همسفران شود.
همسفران همزمان با شامگاه پنجشنبه ۱۶ شهریورماه به مقابل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” در تهران بازگشتند.
لازم به یادآوری است دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” نشستی را با همسفران فعال در تورهای اخیر برگزار می نماید تا پیرامون نقد و بررسی تور عکاسی و عکس های به دست آمده، حاضرین با هم به گفتگو بپردازند و به واسطه ارزیابی و داوری همسفران حاضر در این تور، موفق ترین عکس با ذکر معیارهای مربوطه انتخاب شده و به عکاس آن هدیه ای تقدیم شود.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک ” با هدف عکاسی از: ارتفاعات ساواشی(تنگه واشی)، کویر مرنجاب، طبیعت جنگلی ماسال، تالاب های انزلی و میانکاله، کلیبر، روستای ورزنه، دریاچه شورمست، تفرش، پلور، غار رود افشان، کردستان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران در گرگان، منطقه اسالم به خلخال، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی شهرستان خوانسار، ماهیگیری آمل، شهرک تاریخی ماسوله، شهر کرد، طبیعت آستارا، طبیعت منطقه کپورچال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری چهل و سومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک به مقصد تاکستان “ ایـنـجــا ” کلیک کنید.
—————————————————————————————————————————————————————–
برای مشاهده گزارش تورهای برگزار شده “ ایـنجـا ” و جهت مشاهده تورهای عکاسی آتی این رسانه “ ایـنـجـا ” کلیک کنید.

پیشین
کارگاه آموزشی عکاسی تئاتر در شهرستان لامرد
پسین
اسامی مدعوین به کارگاه تخصصی عکس لامرد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست