1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. چهل ویکمین تور عکاسی چیلیک در « کیاسر » برگزار شد

چهل ویکمین تور عکاسی چیلیک در « کیاسر » برگزار شد

همسفران و علاقمندان به شرکت در سلسله تورهای عکاسی، پس از گذر از نخستین دوره برگزاری تورهای عکاسی این رسانه، همزمان با شامگاه روز چهارشنبه، ۲۴ خردادماه جاری، با هماهنگی های انجام گرفته، به قصد دیدار و عکاسی از مناظر شالی منطقه و ثبت فعالیت گروهی شالیکاران، نقش زنان در این مشارکت، نمود و مستندسازی حمایت از تولید ملی، کشت سنتی شالی و نقش مهندسی در کشت شالی، کشت شالی و تاثیر آن در اقتصاد خانواده و… عازم شهرستان ساری واقع در استان مازندران شدند.

این سفر پذیرای بیش از سی نفر از علاقمندان به شرکت در تورهای عکاسی چیلیک بود تا مطابق برنامه، ضمن دریافت بسته فرهنگی و بروشور حاوی اطلاعات از مقاصد تعیین شده، مطابق با برنامه در روز نخست، پس از اقامه نماز و اسکان در محل تعیین شده و همچنین صرف صبحانه، عازم مناطق حومه شهر شدند تا از آنچه به عنوان اهداف عکاسی تعیین و تعریف شده بود در قالب نگاه های مستقل خود و با همراهی اساتید عکاسی به عکاسی بپردازند و روز نخست سفر را با بازگشت به محل اسکان به پایان ببرند.
سحرگاه روز دوم سفر نیز همسفران مطابق با برنامه مهیا شدند و همزمان با نور صبحگاهی در شالیکاری های تعیین شده به عکاسی مشغول شدند و در بخش بعدی برنامه عازم جنگل ها و دریاچه عباس آباد شدند و تا بعداز ظهر این روز در کنار این سد و دریاچه عباس آباد به عکاسی مستند، منظره، فرم، معماری، نمای شهری، مفهومی و… پرداختند.

پایان بخش برنامه چهل و یکمین تور عکاسی چیلیک حضور همسفران در همایش تخصصی عکس در محل سالن اجتماعات حوزه هنری استان بود که با استقبال بسیار مناسبی از سوی حاضرین در این سالن همراه شد.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.
همسفران تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند را از علم و هنر عکاسی دامن بزنند.
اسامی همسفران همراه در این تور عکاسی به این ترتیب است: فرزانه بی آزاران، حامد برمال، زهرا حیدری، مریم خادم بهمنیار، مهدی خزایی، روح ا.. خسروی نژاد، امین رحمانی، رهام رسولی، مهدیه روستایی، روشنک زراعت طلب مطلق، مهدی سروری، روح ا.. سنجرانی، سعید صادقی، هادی صمدی، مسعود صفایی، سیدشهاب الدین طیبی، امیر علیپور، مهدی کاظمی خالدی، محمد گودرزی، مهدی مختاری، سیدصادق موسوی، ملک میراب زاده، بابک میرکی، فاطمه ندیمی، سیدشهاب الدین واجدی، ابراهیم باقرلو، منوچهر یگانه دوست، سمیه قنبری، علی فریدونی، سمانه زارعی، یوسف خرمی.
اسامی عکاسان استان مازندران نیز که در قالب همایش دو روزه تخصصی عکس با همسفران چهل و یکمین تور عکاسی چیلیک همراه بودند به این ترتیب است: عقیل تشکری، میرصفی اندیکلایی، مهدی معصومی گرجی، مصطفی مکبری، امین کوشا، معومه زلیکانی، نرجس خاتون اندرواژ، آسیه رضوانی، حسین بهرامی، محسن غلامی، خاطره محمدی، مریم موسوی، مونا سعادت نیا، حسام(علی رضا) صداقتی، حسین خادمی، آزیتا صادقی، محمد علیزاده، علی اسماعیل زاده کنعانی، ملیحه زارعین.

همچنین مدیریت ” پایگاه عکس چیلیک ” وظیفه خود می داند ضمن تشکر از حضور عزیزا.. محمدپور مدیریت حوزه هنری استان مازندران و خیر مقدم ایشان نسبت به عکاسان پیشکسوت همراه گروه همسفران چیلیک، از پشتیبانی، همراهی و همدلی آقایان: هادی ساعی، مهدی معصومی گرجی، عقیل تشکری، مصطفی مکبری، احسان واحدتن که در همراهی با گروه و برنامه ریزی سفر، نقشی موثر ایفا کردند، تقدیر و تشکر نماید.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” مقرر شد تا با همراهی و مشارکت همسفران، نشست نقد و بررسی عکس ها را در دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” با حضور همسفران برگزار و هدایایی چون: امکان استفاده از تخفیف های ویژه از ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” و تورهای عکاسی، لوح فشرده و… از طرف پایگاه و حواله چندین جلد کتاب عکس تقدیم همسفران شود.
همسفران در شامگاه جمعه ۲۶ خردادماه به مقابل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” در تهران بازگشتند.
لازم به یادآوری است دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” نشستی را با همسفران فعال در تورهای اخیر برگزار می نماید تا پیرامون نقد و بررسی تور عکاسی و عکس های به دست آمده، حاضرین با هم به گفتگو بپردازند و به واسطه ارزیابی و داوری همسفران حاضر در این تور، موفق ترین عکس با ذکر معیارهای مربوطه انتخاب شده و به عکاس آن هدیه ای تقدیم شود.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک ” با هدف عکاسی از: دیدار از منطقه حفاظت شده آب بند الندان، مزرعه آفتابگردان تاکستان، طبیعت جنگلی ماسال، تالاب های انزلی و میانکاله، کلیبر، روستای ورزنه، دریاچه شورمست، تفرش، پلور، غار رود افشان، کردستان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران در گرگان، منطقه اسالم به خلخال، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی شهرستان خوانسار، ماهیگیری آمل، شهرک تاریخی ماسوله، شهر کرد، طبیعت آستارا، طبیعت منطقه کپورچال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی چیلیک به مقصد کیاسر “ ایـنـجــا ” کلیک کنید.
————————————————————————————————————————————————————————————–
برای مشاهده گزارش تورهای برگزار شده “ ایـنجـا ” و جهت مشاهده تورهای عکاسی آتی این رسانه “ ایـنـجـا ” کلیک کنید.

پیشین
نمایشگاه رویش بابک برزویه در نگارخانه زمستان
پسین
تور عکاسی چیلیک به « باداب سورت و الندان » می رود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست