1. خانه
  2. اخبار
  3. کاووس صادقلو: انتخاب عکاسان و گزینش داوران شایسته تقدیر است.

کاووس صادقلو: انتخاب عکاسان و گزینش داوران شایسته تقدیر است.

رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در گشایش نمایشگاه عکس جشنواره تورهای عکاسی چیلیک حضور یافت.
کاووس صادقلو در مراسم گشایش نمایشگاه عکس های برتر جشنواره تورهای عکاسی چیلیک در بین جوانان صاحب اثر در این نمایشگاه حضور یافت و در کنار ایشان از عکس های به نمایش درآمده دیدار کرد.
صادقلو ضمن موفق ارزیابی کردن چیدمان محیطی انجام گرفته در نمایشگاه اعلام کرد: در بدو حضور در این نمایشگاه و با گذشت زمانی چند از حضورم در محیط نگارخانه، دریافتم که استعداد به وفور در بین عکس های به نمایش درآمده از همسفران تورهای عکاسی چیلیک دیده می شود.
این عکاس مطبوعات با مثبت شمردن استقلال حرکت این گونه رویدادهای فرهنگی هنری در جامعه عکاسی اظهار داشت: بر خلاف آنچه به شکل رایج در مراکز آموزشی ما جریان دارد و با عنوان عکاسی ژورنالیستی معنا می شود این نوع عکاسی اگرچه حاوی شناخت و شکار لحظه است ولی الزاما شامل حال وقایع و رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی خاص نیست و به نوعی دربرگیرنده همه موضوعات و شقوق زمان از حاشیه زندگی مردم دنیا تا مطبوعات و خبر و اطلاع رسانی و پیام هایی است که با توجه به جنس و نوع نگاه عکاس است و ریشه این نوع نگاه در عکس هایی است که در این نمایشگاه ما شاهد نمایش آنها هستیم به وضوح یافت و دیده می شود.
صادقلو پیرامون تحلیل حضور عکاسان نوجوان و جوان وپیشکسوت در نمایشگاه اعلام کرد: در نتیجه اینکه تمام همسفران در هر مقطع سنی با تورهای عکاسی چیلیک دارای نگاه علاقه مندانه ای به نوع عکاسی مستند، اجتماعی، خبری و یا حتی مفهومی و انتزاعی هستند، به ویژه اینکه اهمیت کارشناسان " پایگاه عکس چیلیک " به مقوله عکاسی روایی در بخش گزارش تصویری سفرها می تواند بهترین مجال برای آموزش عکاسی مطبوعاتی و اطلاع رسانی باشد.
رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات بعداز دیدار از لوح چندرسانه ای گزارش چهل دوره تورعکاسی سراسری، خطاب به آقایان و خانم های عکاس صاحب اثر در این نمایشگاه توجه به چند مقوله را لازم دانست:
نخست اینکه: در نمایشگاه عکس های بعضا قوی و قدرتمندی هستند و این از دو حیث انتخاب عکاسان و گزینش داوران شایسته تقدیر و تحسین است. اینکه عکاسان این نمایشگاه در سفرهای عکاسی از ارتفاعات قلعه رودخان تا سکوهای نفتی در خلیج فارس، از زندگی میان مردم مناطق روستانشین ماسال تا مزارع آفتابگردان و اماکن تاریخی، تمام تلاش خودش را دارد تا با پیداکردن زوایای خاص در انتخاب عکسی نو با حرفی تازه خلقی هنری داشته باشند ابتدای راه نیست! این تمام کار یک عکاس در سفرهای مختلف در مواجهه با موضوعات مختلف است.
دوم اینکه: این نمایشگاه دستاورد یک حرکت مستقل و سلامت از همگرایی دست اندرکاران یک رسانه عکسی است که با وجود هیچ حمایت دولتی و با وجود چشم انداز صحیح در طراحی مسیر و راه و مقصد، امروز در نقطه ای شایسته قرار گرفته است.
به لطف خدا انتخاب مقاصد اصولی سفرها با برنامه ریزی های صحیح محاسبات نوری و جزییات و ظرافت های عکاسانه در سفرهای عکاسی چیلیک به خوبی توانسته جایگاهی مناسب در دوستان جوان و علاقه مند ایجاد کند و به مثابه کارگاهی آموزشی و مفید ایفای نقش نماید
. توصیه می کنم همسفران و عکاسان این نمایشگاه از انشقاق نگاه در برخورد با موضوع های مختلف پرهیز کنند و در هر شاخه ای که نگاه خودشون را مستعد و موفق می بینند تمام وجود خودشان را صرف کنند و ادامه بدهند که این رویه بدون تردید آینده ای درخشان را برای هر استعدادی می تواند رقم بزند.
به عنوان مسئول انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به عکس های موفق ارایه شده که عکاسان آن با سن جوان و تجربه نه چندان زیاد به آنها دست یافتند خیلی امیدوارم و این امید یعنی حضور عکاسانی در آینده کشور که با دوربین فقط ثبت نمی کنند بلکه در ریشه هر " چیلیک " دوربین شان اندیشه ای مبتنی بر دانش نهفته است. شما بزرگترین اتفاقات آموزشی را در معتبرترین کالج های آموزشی در سطح دنیا در کارگاه های عکاسی می بیند. کارگاه هایی که همیشه حاضرین در آن آماتورها نیستند بلکه حرفه ای های جویای دانش روز هستند که روح حرفه ای و جوینده دارند نه نام و عنوان! به اعتقاد من حضور در تورهای عکاسی چیلیک و ثبت عکس های موفق در اثنای این کارگاه های آموزشی نبایستی به یک خودستایی پوچ برسد چون آنانکه در پی بلوغ زودهنگام و شهرت بیجا باشند بسیار هم زود به حاشیه رانده می شوند چرا که عکاسی کاری هنری است و مسیر هنر خمیرمایه ی عشق و پشتکار و صبر و تلاش می خواهد و بس تا موفقیت را لطف خدا در زمان به ما هدیه کند نه پیش از زمان.
برای تمامی شما و همکاران " پایگاه عکس چیلیک " و همسفران این تورها و کارگاه های آموزشی آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

روابط عمومی " پایگاه عکس چیلیک " هم ضمن تشکر از عکاسان و خبرنگاران در مراسم گشایش این نمایشگاه اعلام کرد: جامع ترین بانک اطلاعاتی از کتاب های عکس و عکاسی به نشانی:KetabeAks.ir با پشتیبانی و نظارت موسسه فرهنگی هنری آوای کلون ارایه روزانه ۱۰۰ جلد کتاب از سوی " پایگاه تخصی کتاب عکس " را به دیدار کنندگان از نمایشگاه در دستور کار خود دارد.
لازم به یادآوری است عکس های برتر " جشنواره تورهای عکاسی چیلیک " در نگارخانه لاله در حال نمایش بوده و نشستی نیز با حضور علاقه مندان و دانشجویان با عنوان نقد و بررسی آثار و تاثیر تورهای عکاسی بر همسفران از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۲۰ اسفندماه در محل نگارخانه لاله واقع در تهران، خیابان فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی برگزار خواهد شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست