1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. یادداشت: مدیر و سردبیر «نشریه عکس» درگذشت

یادداشت: مدیر و سردبیر «نشریه عکس» درگذشت

خبر به غایت تکان دهنده و متاثرکننده بود.
نشریه عکس که مجله‌ای نوپا در عرصه‌ی عکس و عکاسی به شمار می رفت و با حضور مدیر و سردبیر تازه و فعالیت ها و اهدافش قرار بود دوره‌ای تازه در سعی و تلاش گروه همکاران را به جامعه عکاسی معرفی کند، در بهت خبری قرار گرفت «باورنکردنی»!
دکتر محمد رحیمیان ریاست دانشگاه تهران در پیام تسلیتی با بازماندگان ابراز همدردی کرد و محمد ستاری و محمد یوشی از طرف گروه عکاسی دانشکده هنرهای زیبا پیام تسلیت دادند و در جایی دیگر مجتبی آقایی و محمد ستاری از سوی هیات تحریریه نشریه عکس آگهی تسلیت چاپ کردند: «با قلبی اندوهگین در عزای همکار، برادر و عزیزی نشسته ایم که گویی غم هجرانش را باور نکرده و در دل امید دوباره دیدنش را می‌پرورانیم. «کیومرث منزه» سردبیر پر تلاش نشریه عکس و خانواده محترم‌شان ما را تنها گذاشتند و به جوار رحمت ایزدی شتافتند…»
کیومرث منزه مدیر و سردبیر «نشریه عکس» کیومرث منزه
در پیامی دیگر از سوی: فخرالدین انوار، محمد بهشتی، جعفر صانعی مقدم، مرتضی هاشمی، عبدالحمید محبی، محمدمهدی حیدریان، ایرج تقی‌پور، محمدحسن خوشنویس، سیف الله داد، محمدحسین حقیقی، مهدی حقیقی، وحید طوفانی، ناصر شاملی، پرویز صمدی مقدم، محمد ستاری، مجتبی آقایی، مسعود امیر لویی و یدالله عبدی به عنوان کارکنان انجمن سینمای جوانان ایران در پیامی با مطلع «انا لله و انا الیه راجعون» پیام تسلیت دیگری منتشر شد.
کیومرث(حسین) منزهمحمد ستاری عضو تحریریه نشریه عکس در بخشی از پیام چاپ شده در شماره پیاپی ۴۸ و ۴۹/ اردیبهشت و خرداد ۱۳۷۰ سال پنجم مجله عکس آورده بود: «خدایا! امروز چند روز است که حسین از راه نمی رسد. به جای او که همیشه خندان بود، عکسش که در قاب سیاهی جای گرفته_درست روی میز کارش در دفتر نشریه_ به ما لبخند می‌زند. اما دل ما خون است، چه بگوییم و چه بنویسیم…! هیچ، دیگر نمی‌توان نوشت…»

مجتبی آقایی دیگر عضو هیات تحریریه نشریه عکس در صفحه‌ای دیگر از همان شماره و در بخش دیگری از پیام این خبر و تسلیت به خوانندگان نوشت: «ای کاش! نمی‌شناختیمش! شاید! دم زدن از محاسن اخلاقی، رفتار و گفتار آن عزیز از دست رفته چیزی نباشد که در اینجا بتوان صحبت کرد، شاید هم بهتر است که هیچ نگوییم، زیرا او خود چنین بود، کم حرف، آرام و صبور …»

دستخط عطاالله مهاجرانی در فقدان مدیر و سردبیر «نشریه عکس» کیومرث منزه
سیدعطالله مهاجرانی معاون ریاست جمهوری نیز که روزی بابت ارسال ویزه نامه آزادگان، کیومرث منزه را مورد تقدیر قرار داده بود، در پیامی درگذشت این عکاس هنرمند را تسلیت گفت و  پیام های تسلیت بود که از سوی اصحاب رسانه و جامعه مطبوعات کشور و مراکز فرهنگی_هنری چاپ و منتشر می‌شد.
بله… عصر روز سی‌ام فروردین ماه طی یک حادثه رانندگی در جاده مرودشت به شیراز، حاج حسین(کیومرث) منزه، مدیر و سردبیر نشریه عکس (نشریه عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران) به همراه همسر(فرشته قرآنی)، دختر چهار ساله(سارا منزه) و مادر همسرشان(حاجیه خانم زهرا هزاره قرآنی) جان باختند.
مرحوم منزه که عضو هیات علمی دانشکده هنرهای زیبا بودند در زمان درگذشت‌شان ۳۵ سال داشتند و نام ایشان در روزنامه ۳ اردی‌بهشت ماه سال ۱۳۷۰ پس از این حادثه در فهرست قبول شدگان مقطع کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر در کنار نام هایی چون: محمد ستاری، کاظم چلیپا، گیتی خامنه، حبیب الله صادقی، نیلوفر معترف، حمیدرضا نوروزی طلب و .. به چاپ رسید.
نشریه عکس با نخستین شماره در بهمن و اسفند ماه سال ۱۳۶۵ به جریان مطبوعات و رسانه کشور وارد شد و مرحوم حسین منزه از خردادماه سال ۱۳۶۸ به عنوان سردبیر نشریه عکس و از سال ۱۳۶۹ به عنوان عضو هیات علمی دانشکده هنرهای زیبا معرفی شد و در این دانشگاه به تدریس پرداخت.
پایان نامه مرحوم کیومرث منزه در سال ۱۳۶۸ با موضوع «عکاسی معماری» و با راهنمایی استاد مرتضی حیدری و مهندس سعید عینی فر استاد راهنمای پروژه عملی در گروه آموزشی هنرهای تجسمی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به نتیجه رسید.
——————————————————————————
دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک ضمن آرزوی رحمت واسعه و شادی روح مرحوم منزه و خانواده فقیده‌ ایشان، برای سایر بازماندگان و همکاران و آشنایان وی آرزوی سلامتی و سعادت دارد.
همچنین از تمامی عکاسان، اساتید، دوستان و آشنایان که در بخش تکمیل مدارک و روایت خاطرات و تهیه کلیپ/نماهنگ از این هنرمند فقید، امکان یاری دارند، دعوت به حضور (۸۸۳۴۸۸۲۴-۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷) و مشارکت می‌نماید.
باشد تا با یاد خوبان و پیشکسوتان و آنان که به قدر یک «چیلیک» به گردن جامعه عکاسی ایران عزیزمان حقی دارند، ادای دین کنیم و با قدرشناسی از نام و یادشان، جامعه‌ای وفادار و پویا را در عرصه هنر عکاسی کشورمان رقم بزنیم.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
«تلواسه هامون» حامد غلامی به تهران رسید
پسین
نمایشگاه عکس‌های زهرا خاوری با عنوان «نگاه»

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست