1. خانه
  2. اخبار
  3. یک عکاس آمریکایی: عکاسان جهان اسلام می‌توانند یک فرهنگ تازه را ارائه دهند

یک عکاس آمریکایی: عکاسان جهان اسلام می‌توانند یک فرهنگ تازه را ارائه دهند

نادیا کوهن، عکاس آمریکایی که برای شرکت در اولین دوسالانه بین المللی عکس به ایران سفر کرده برگزاری این دوسالانه را زمینه ساز پایه گذاری یک فرهنگ جدید در عکاسی جهان دانست. 
به گزارش حیات به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی -هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، نادیا کوهن عکاس برجسته آمریکایی که برای حضور در اولین دوسالانه بین المللی عکس جهان اسلام به ایران سفر کرده در گفتگویی تأکید کرد: امروز ایران با میزبانی و برپایی این دوسالانه تبدیل به یک کانون و قطب هنری شده و پذیرای یک خانواده چند هزار نفری از هنرمندان عکاس سراسر جهان است.
وی گفت: این دوسالانه یک رویداد فرهنگی هنری بسیار مهم است که در همین تجربه اول، موفق به جلب مشارکتی چنین گسترده از سوی عکاسان دنیا شده تا در یک حرکت بزرگ، تصویرگر واقعیت‌های جهان اسلام باشند و فرصت تبادل نظر و انتقال اندیشه‌ها و تجارب خود را به یکدیگر پیدا کنند.
وی با بیان اینکه امروز رسانه‌های غربی حداکثر تلاش خود را در جهت ارائه تصویری مخدوش و وارونه از جهان اسلام دارند خاطرنشان کرد: وقت آن است که در این دوسالانه شاهد حقایقی جدای از تبلیغات مسموم رسانه‌های غربی باشیم، تنوع الگوهای زندگی، هویت، همزیستی، تکثر فرهنگها، تمدنها، تأثیر شرایط اقلیمی و …. همه می تواند در این دوسالانه مجال حضور یابد.
این هنرمند عکاس افزود: گردهم آمدن عکاسان و گفتگو و تبادل نظر آنان در یک فضای مطلوب هنری می تواند زمینه‌ای برای تبادل و تعامل فرهنگها باشد و این حرکت قطعا بر افزایش کیفیت حرفه‌ای و زیبایی شناسی عکس‌ها در یک منظر جهانی و بازتعریف و بازتولید ماهیت، مفهوم، کارکردها و تأثیرات هنر رسانه عکس برای تمامی جوامع اسلامی در درازمدت مؤثر خواهد بود.
اولین دوسالانه بین المللی عکس جهان اسلام با حضور هنرمندان ۴۰ کشور جهان تا پایان خردادماه در مؤسسه فرهنگی هنری صبا دایر است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست