1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. در سایه سالها سعی عکاسانه برای روز ملی عکاسی

در سایه سالها سعی عکاسانه برای روز ملی عکاسی

تلاش برای ورود یک روز رسمی به تقویم ملی یک کشور تلاشی ساده نیست! که با یک درخواست و یادآوری منتظر به بار نشستن این سعی بود.
 صبر و دانش و راه‌بلدی در این امر از مستلزمات این امر است که بیش از چهارده سال است که دو بانوی عکاس و پژوهشگر در عرصه تاریخ عکاسی معاصر ایران امیدوارانه در پی تحقق این امرند.
نسرین ترابی و مژگان طریقی دو تن از عکاسانی‌اند که در این راه تلاش‌های زیادی را با افراد متخصص و اشخاص مرتبط به پیش برده اند تا شاید! روزی در تقویم رسمی ایران شاهد عنوان: «روز عکس تاریخی ایران» و یا «روز ملی عکاسی» باشیم.

متن در پی آمده با عنوان: «خاطره های سرزمینی که در آن زاده می شویم: هنریتا پشه و آلبرت پشه» از سوی نسرین ترابی به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک رسیده و در ادامه نماهنگی که با سعی و زحمت مژگان طریقی است که از سعی ۱۴ساله این دو بانوی پژوهشگر عکاسی حکایت دارد که به مناسبت روز ۲۵ آذر ماه برابر با ۱۶ دسامبر/ روز عکس تاریخی منتشر می شود.


———————————————————————————————————————————————————————- 
روز ملی عکاسی، مژگان طریقی و نسرین ترابی
آنچه در اینجا می خواهم بگویم کشف تازه ای است در ارتباط با و فرزندانش. موضوع ازدواجش با ایفیژنیا و ازدواج ایفیژنیا پس از مرگ لوئیجی با دکتر تولوزان.
این اطلاعات در دو مسیر پیدا شده اند: یکی پژوهشی و دیگری متنی از ژان بروست خانم آینس(ارسالی از یک سایت نسب شناسی فرانسوی).

موضوع ازدواج با موسیو لومر هم نکته ی جالبی است که در این مجموعه پیدا می شود و فرزندان هنریت از لومر و بعد طالق از او رفتن از ایران به فرانسه. آموختن نقاشی در موسسه و سرنخی که در واقع نقاشی های به جا مانده‌اش به دست ژان بروست می دهد. ازدواجش با آندره بللسورت طالقش از او و اقامتش در مزرعه ای در اورموی. در مورد بللسورت چیزی نمی خواهم بگویم . تنها اینکه یک معلم در شهرستان بوده و فقیر با هنریت آشنا می‌شود از او ده سال کوچکتر است. با هم ازدواج می کنند و او از امکانات مالی هنریت استفاده کرده و به سفرهای مطالعاتی به سرتاسر دنیا رفته است. بعد از دوازده سال از هم جدا می شوند. بی سر و صدا و هیاهو، اما هنریت از نام فامیل او استفاده می کند. هنریت تهرانی نام هنریش بوده و امضایش کنار تابلو هایش. تنها دو تابلو از او در حال حاضر شناسایی شده و امکان پیدا شدن تابلوهای بیشتر از او هست.
پسرش آلبرت تجارت پیشه میکند. در ماداگاسکار و خانه ناصرالدین شاه و به قتل رسیدن او. دخترش لیز خانه هنریت را به هتل تبدیل می کندو فرزندان او هنوز هستند.

برای مطالعه متن کامل «خاطره های سرزمینی که در آن زاده می شویم: هنریتا پشه و آلبرت پشه» به قلم نسرین ترابی «اینــجـــا» کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
مهلت شرکت در سومین رویداد ملی آوای گاز خلیج فارس تمدید شد
پسین
یادداشت: مروری بر یک گفت‌وگوی عکاسانه با دو عکاس ایرانی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست