1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی «الیوت ارویت» عکس چهره محزون همسر «جان اف کندی» را ثبت کرد

در چنین روزی «الیوت ارویت» عکس چهره محزون همسر «جان اف کندی» را ثبت کرد

#در_چنین_روزی «الیوت ارویت» عکس چهره محزون «ژاکلین کندی» را در مراسم تشییع پیکر همسرش جان اف کندی ثبت کرد.
مراسم تشییع جان اف کندی در روز ۲۵ از ماه نوامبر سال ۱۹۶۳ در آرلینگتون، ویرجینیا، ایالات متحده برگزار شد و ثبت «الیوت ارویت» در جریان تشییع و خاکسپاری پیکر «کندی» از چهره همسر او فراگیر شد.
در ۲۵ نوامبر ۱۹۶۳جان اف کندی/ John F.Kennedy طی حادثه ای که در روزهای پیش از این برایش رخ داد، درگذشت.
او در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در دالاس ترور شد و ایالات متحده مبهوت از این ماجرا بود. صدها هزار آمریکایی همراه با سران کشورها و هیات‌های نمایندگی از بسیاری از کشورهای جهان در مراسم تدفین او در روز ۲۵ نوامبر در واشنگتن شرکت کردند. کسانی که نتوانستند به پایتخت برسند، این رویداد را از طریق امواج شبکه های گوناگون تلویزیونی دنبال و مشاهده کردند.

سرگشتگی، غم و چهره مصیبت‌زده همسر او، ژاکلین/ Jacqueline Kennedy Onassis در گورستان شهر آرلینگتون، احساسات تمامی یک ملت را از این حادثه بازتاب می‌داد.
الیوت ارویت/ Elliott Erwitt با عکسی که گرفت آن غم بزرگ و آن درد عمیق را در یک لحظه دید و آن را جاودانه کرد.

الیو رومانو ارویت در پاریس متولد شد. وی در ایتالیا بزرگ شد و در نوجوانی برای فرار از قوانین ضد یهودی موسولینی به ایالات متحده پناهنده شد. او از هنری کارتیه برسون الهام گرفت و کارش مانند برسون شکار لحظه به صورت عکاسی سیاه و سفید بود.
این عکس به یک نماد تبدیل شد. مانند ژاکلین دوست داشتنی و خود جی اف کی، که قبلاً نماد و چهره محبوب بودند.
کندی یکی از پر جذبه ترین چهره های قرن گذشته بود؛ او در سال ۱۹۶۰، فقط ۴۳ سال داشت که رئیس‌جمهور شد. او یک سخنور ماهر بود که از آرمان های مترقی الهام می‌گرفت، اما فقط سه سال در قدرت باقی ماند. بحران های سخت بین المللی، این سال‌ها را پر دردسر کرده بود؛ پیاده کردن نیرو در ساحل خلیج خوک ها، بحران موشکی کوبا و نخستین نشانه‌های جنگ در ویتنام. با این حال او موفق به ساختن یک دنیای رویایی شد که امید یک آینده عادلانه را مجسم می ساخت.
هنوز ترور او بحث برانگیز است. اگر مردی که به وی شلیک کرده (لی هاروی اسوالد) واقعاً به تنهایی این کار را انجام داده باشد، موضوع قتل او در هاله ای از ابهام قرار می‌گیرد.
رابرت، برادر جان اف، در مراسم تشییع در کنار ژاکلین ایستاده بود. رابرت از ژاکلین حمایت کرده و می کوشید تا به او قوّت قلب دهد. از آنجایی که او حتی ۴۰ سال هم نداشت، مانند یک پسر جوان به نظر می رسید. رابرت در آن زمان دادستان کل ایالات متحده بود و سعی داشت که میراث سیاسی و معنوی برادرش را حفظ کند؛ اما پنج سال بعد، او نیز ترور شد.
ترجمه و تنظیم: مهدی یوسفی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
مبتلایان ویروس ایدز در موضوع نمایشگاه عکس «داستان نیست»
پسین
نمایشگاه مجازی عکس تاریخی‌ «روایت مردم» در موزه عکسخانه شهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست