1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. جایزه عکس سال ۲۰۲۱ پولیتزر به مجموعه عکس «امیلیو مورناتی» رسید

جایزه عکس سال ۲۰۲۱ پولیتزر به مجموعه عکس «امیلیو مورناتی» رسید

امیلیو مورناتی/ Emilio Morenatti عکاس آسوشیتدپرس برای مجموعه عکس تلخ و گزنده که ببینده را به تماشای زندگی سالخوردگان در دوران اپیدمی کووید ۱۹ می برد، جایزه عکاسی فیچر پولیتزر را در سال ۲۰۲۱ از آن خود کرد.



امیلیو مورناتی عکاس ارشد آسوشیتدپرس در اسپانیا و پرتغال است که در بارسلونای اسپانیا مستقر است. مورناتی بیش از ۳۰ سال عکاس خبری و مستند بوده است. او در افغانستان، اورشلیم، غزه و پاکستان و در بیش از ۵۰ کشور جهان رویدادهای بین المللی را پوشش داده است.
 مورناتی بخاطر کارهای برجسته خود در زمینه عکاسی خبری، جوایز بی شماری دریافت کرده است.

 

۳۰ مارس ۲۰۲۰، اسپانیا – 
ژوزفا ریباس ۸۶ ساله، که در بستر بیماری به سر می برد، به پرستار خود آلبا رودریگز نگاه می کند.
شوهرش، خوزه مارکوس ۸۹ ساله، از زمان شیوع ویروس کرونا در خانه مانده است. ریباس از زوال عقل رنج می برد و مارکوس از این ترس دارد که: “اگر گرفتار ویروس شوم، چه کسی از همسرم مراقبت می کند؟”

۷ می ۲۰۲۰ اسپانیا
 – زنی در بالکن خود در مرکز شهر بارسلون، اسپانیا، نشسته است.

۳ آوریل ۲۰۲۰ اسپانیا 
- هنگام ویزیت پزشکی هفتگی است و لئوپلدو رومان ۸۵ ساله ماسک بر صورت روی تختش در انتظار پزشک دراز کشیده است. پای او سال ها پیش قطع شده است و مجبور است هزینه های مراقبت روزانه خود را، از حقوق بازنشستگی اش پرداخت کند زیرا دولت تنها هزینه سه روز در هفته آن هم یک ساعت در روز را برای مددکار اجتماعی در نظر گرفته است.

۱۸ نوامبر ۲۰۲۰، اسپانیا
 – پرستار مارتا فرناندز تبلتی را بالای سینه ماریا ترزا آرگولوس بوو ۹۴ ساله نگه داشته است تا او بتواند از روی تخت بیمارستان در بخش بیماران کووید ۱۹در بیمارستان دل مار در بارسلونا با خواهر، فرزندان و نوه های خود صحبت کند.

۱۸ نوامبر ۲۰۲۰، اسپانیا – بیمار مبتلا به ویروس کرونا بر روی صندلی داخل یک اتاق ایزوله در بخش مراقبت های کویید۱۹ در بیمارستان دولتی در بارسلونا در حال استراحت است.

۱۳ نوامبر ۲۰۲۰، اسپانیا
 – کارگران مرده شویخانه با پوشش حفاظتی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس در آسانسور در حال انتقال جسد شخص سالخورده ای هستند که که در اثر ویروس کووید ۱۹ جان خود را در خانه سالمندان از دست داده است.

۲۵ نوامبر ۲۰۲۰، اسپانیا – ساکنان خانه سالمندان ایکاریا در بارسلونا، از پنجره به خیابان نگاه می کنند.

۴ سپتامبر ۲۰۲۰، اسپانیا
 – فرانسیسکو اسپانایا ۶۰ ساله ۵۲ روز در بخش مراقبت های ویژه کووید ۱۹ بیمارستان دل مار بارسلون بستری بوده است، پزشکان در ادامه روند درمان به او اجازه دادند تا نهایت ده دقیقه از تفرجگاه ساحلی نزدیک بیمارستان به دریای مدیترانه نگاه کند.

۵ نوامبر ۲۰۲۰، اسپانیا
 – جسد یک سالخورده در داخل تابوت در سردخانه ای در بارسلونا برای مراسم خاکسپاری آماده شده است.

۲۱ مارس ۲۰۲۰، اسپانیا – زنی در امتداد خیابان خالی در مرکز شهر بارسلون،کالسکه ای را هل می دهد.

۱۳ نوامبر ۲۰۲۰، اسپانیا – جسد مرد سالمندی با ملحفه پوشانده شده است. او در در اثر ویروس کرونا در خانه سالمندان جان خود را از دست داد.

۱۹ نوامبر ۲۰۲۰، اسپانیا – یک کارگر مرده شویخانه، خاکستر یک قربانی کووید ۱۹ را از محل سوزانده شدن در مرده شویخانه ای در جیرونا، از اجاق جمع آوری می کند.

۲۴ دسامبر ۲۰۲۰، اسپانیا
 – آلورو پویگ مورینا در حال خوردن شام شب کریسمس مقابل تلویزیون است. پویگ می گوید: 
”این روزها خیلی احساس تنهایی می کنم، اغلب احساس افسردگی دارم. این تعطیلات، به جای اینکه مرا خوشحال کند، ناراحتم کرده است. من از این تعطیلات متنفرم. بیشتر افراد خانواده ام فوت کرده اند، تنها بازمانده خانواده هستم. کریسمس را در خانه به تنهایی سپری خواهم کرد چون کسی را ندارم که تعطیلات را با او بگذرانم.”

۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ – کارگران مرده شویخانه بعد از اتقال جسد که مشکوک به مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا است، در حال درآوردن پوشش های حفاظتی خود در ورودی ساختمانی که با درخت کریسمس تزئین شده هستند.

۲۲ ژوئن ۲۰۲۰، اسپانیا – 
آگوستینا کانامرو ۸۱ ساله، همسرش پاسکوال پرز ۸۴ ساله را از پشت پوشش حفاظتی، در آغوش گرفته و می بوسد. آغوش پیچیده شده در پلاستیک هم حتی می تواند مهربانی، آرامش، عشق و صمیمیت را انتقال دهد. این هم آغوشی ترسی را که آگوستینا طی ۱۰۲ روز جدایی از همسرش تحمل کرده بود، از بین برد.

 

ترجمه: اعظم حشمتی

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
فراخوان نمایشگاه گروهی مجازی عکس «به رسم شکر» توسط گروه رسم
پسین
کتاب عکس «شرق مقرنس» فرشید احمدپور منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست