1. خانه
  2. اخبار
  3. دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر فرهنگ هند

دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر فرهنگ هند

دکتر مهدی مصطفوی مشاور رئیس جمهور باآمبیکا سونی وزیر فرهنگ دولت هند ۲۱ بهمن ماه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش موج به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، در این دیدار دکتر مصطفوی با تشکر از پیام وزیر هندی برای مراسم جایزه سعدی به خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران کرده بود، مراتب سپاس خود را از حمایت وی از زبان فارسی به عنوان زبان و فرهنگ مشترک دو کشور در طول قرون متمادی اعلام کرد.
مشاور رئیس جمهور در ادامه گفت: در این جلسه از سه تن از استادان زبان فارسی تجلیل شد، خوشبختم که روابط ما در طول تاریخ مستحکم بود و امیدواریم که این روابط در آینده به خوبی ادامه داشته باشد.
دکتر مهدی مصطفوی با اعلام آمادگی برای تاسیس کرسی هندشناسی در ایران خاطرنشان کرد: به زودی زمینه برگزاری هفته های فرهنگی هند در ایران فراهم می شود تا مردم ایران زمین به ویژه نسل جوان بیشتر با فرهنگ هند آشنا شوند.
مشاور رئیس جمهور در ادامه این دیدار تصریح کرد: در زمینه های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی دوست داریم فعالیت‌های مشترکی بین دو کشور صورت بگیرد، برای فعالیت های هنری و نمایشگاه عکس زمینه های خوبی وجود دارد و می‌توانیم آنها را توسعه دهیم، همچنین درخصوص توریست نیز این زمینه وجود دارد و نیز برای تعمیر و مرمت آثار باستانی، هم اکنون در حیدرآباد برای مقبره قطب شاهیان اقداماتی در حال انجام است.
وی ا‌ظهار داشت: پیروان مذاهب مختلف در ایران دارای فعالیت هستند و مشکلی برای آنها نیست، اگر عقلانیت حاکم باشد نه بحرانی ایحاد خواهد شد و نه تندروی صورت می گیرد، بر این اساس مردم می توانند با اتکا به نقاط مشترک زندگی کنند.
مشاور رئیس جمهور همچنین به نمایندگی از وزیر فرهنگ کشورمان از وزیر فرهنگ هند برای سفر به ایران دعوت کرد
در این دیدار آمبیکا سونی وزیر فرهنگ هند گفت : از شما تشکر می کنم که در اینجا حضور یافتید، شخصیت هایی که از ایران به هند می آیند فرصت خوبی است که با آنها ملاقات کنیم، تا درخصوص روابط دیرینه دو کشور ارتباط داشته باشیم، روابط با مردم نیز از اهمیت خوبی برخوردار است، من شخصاً احترام فوق‌العاده‌ای برای رئیس جمهور شما قائل هستم که ایشان برای توسعه روابط دو کشور خیلی تلاش می کنند، بنده این پیامی که برای جایزه سعدی دادم از صمیم قلب بود.
در ادامه آمبیکاسونی با بیان اینکه احترام زیادی برای رئیس جمهور ایران اسلامی قائل است گفت: تلاش می کنم به زودی به ایران سفر کنم.
وزیر فرهنگ هند گفت: اگرچه در کشور ما مذاهب گوناگون با هم زندگی می کنند اما همزیستی آنها براساس محبت ودوستی است.
در ادامه دکتر مصطفوی اظهار داشت: با نظرات جناب عالی موافق هستم و همان نظری که در پیام سعدی اشاره کردید که بنی آدم اعضای یک پیکرند محبت باید مشترک باشد، دردهای انسانیت نیز باید مشترک باشد و این همان چیزی است که بین ما و شما اشتراک دارد.
در این دیدار مهندس سید مهدی نبی زاده سفیر و دکتر نجفی رایزنی فرهنگی کشورمان در هند و هیات همراه دکتر مصطفوی حضور داشتند.
قابل ذکراست دکتر مصطفوی مشاور رییس جمهور به منظور افتتاح سمینار بین المللی تاریخ نگاری فارسی در دانشگاه دهلی و همچنین دیدار با علما، مقامات عالی هند ، معاون رئیس جمهور، رئیس شورای روابط فرهنگی (ICCR) و شرکت در سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به کشور هند سفر کرده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست