1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. دکتر گوهری: عکاسان نقش مهمی در معرفی سیستان وبلوچستان دارند

دکتر گوهری: عکاسان نقش مهمی در معرفی سیستان وبلوچستان دارند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان در گفت وگو با واحد خبر پایگاه عکس چیلیک اظهار داشت: حضور عکاسان با اندیشه و نگاه عمیق در نخستین جشنواره ملی عکس نگاران به عنوان گروه های مرجع در هنر عکاسی نقش مهمی در معرفی صحیح سیستان وبلوچستان دارد.

دکتر کامبیز مشتاق گوهری، با تاکید بر تاثیر نگاه هنرمندان در جامعه، اظهار داشت: استان سیستان وبلوچستان برای معرفی بهتر و بیشتر به ایران و همچنین فضای بین المللی، با توجه به زیرساخت های آن راه های محدودی دارد که مسیرهمراهی هنر و هنرمند یکی از این راه های کوتاه و بسیار کارآمد می باشد.
وی افزود: حضورعکاسان معتبر کشور در استان سیستان وبلوچستان باعث معرفی بهتر و بیشتر طبیعت، معماری و زیست بوم این استان می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه هنرمندان یک چیز ساده را به یک پدیده تبدیل می کنند تصریح کرد: عکاسان با ترکیب بندی در کادر تصویرشان قابلیت های بیشماری از سیستان وبلوچستان را ثبت و ضبط می نمایند.

وی اظهارداشت: حضور عکاسان با تجربه در اردوهای عکاسی نخستین جشنواره ملی عکس نگاران در شهرهای زابل، زاهدان و چابهار فرصتی برای کسب تجربه عکاسان بومی فراهم می کند تا بعنوان یک شهروند جذابیت های استان خودشان را شناخته و بیشتر معرفی کنند.
مشتاق گوهری ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکنون برنامه های مشترک خوبی را اجرا کرده اند که اجرای نخستین جشنواره ملی عکس نگاران نیز یکی از این برنامه ها است.
وی تاکید کرد: برپایی نخستین جشنواره ملی عکس نگاران علیرغم سرمایه گذاری اندک، برای استان بسیار سودآور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان گفت: مزیت های مهم گردشگری، طبیعت بسیار متنوع و منحصر به فرد، ظرفیت های عظیم میراث فرهنگی و زیست بوم در سیستان وبلوچستان باعث می شود تا استان ما مخاطب جهانی داشته باشد.
فراخوان این جشنواره از ۱۰ مهر ماه، منتشر و ثبت نام برای اردوها از ۱۵ تا ۳۰ مهرماه سال جاری ادامه دارد، از ۲۰ آبان تا ۲ آذرماه با برپایی اردوهای عکاسی در شهرهای زابل، چابهار و زاهدان برگزار می شود.
نخستین جشنواره ملی عکس نگاران در دو بخش: چشم انداز شهری و طبیعت سیستان و بلوچستان به دبیری «حسین مسگرانی» در حال برگزاری است و مسئولیت حضور در فهرست کارشناسی آثار توسط گروه داوری این جشنواره را: کیارنـگ علایی ، محمدرضا چایفروش ، علی قلم سـیاه، مهدی نجارپیشه ، صادق سـوریعهده دار هستند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نشانی مصادیق « سرمایه اجتماعی » در عکاسی
پسین
افشین میرزایی و سومین دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست