1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. عکاسان جشنواره عکس گردشگری قزوین معرفی شدند

عکاسان جشنواره عکس گردشگری قزوین معرفی شدند

نخستین جشنواره عکس گردشگری قزوین، یکشنبه ۴ شهریور، با معرفی عکاسان راه یافته و برگزیدگان این جشنواره در سالن اجتماعات «حافظ» حوزه هنری استان قزوین به کار خود خاتمه داد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک محمد درافشانی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در ابتدای آیین اختتامیه نخستین جشنواره عکس گردشگری قزوین ضمن عرض خیرمقدم، از حضور و مشارکت عکاسان قدردانی کرد.
درافشانی در بخشی از سخنانش گفت: «تا کنون استفاده از عکس در رونق گردشگری استان قزوین کمرنگ بوده و در این حوزه، خلاءهای زیادی وجود دارد که باید رفع شود».
درافشانی با بیان این‌که «باید از پتانسیل عکاسان برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری قزوین استفاده کنیم تا گردشگری این شهر رونق یابد و به نظر بنده هر یک از عکاسان شرکت‌کننده در این جشنواره، سفیران فرهنگی شهر قزوین محسوب می‌شوند و باید مجموعه مدیریت شهری را در حوزه گردشگری همراهی و یاری کنند»، به اهمیت عکس در حوزه گردشگری تاکید کرد.

دیگر سخنران این آیین، مهدیه‌السادات قافله‌باشی، رئیس کیمسیون فرهنگی و هنری شورای اسلامی شهر قزوین بود که طی سخنانی گفت: «عکاسان با نگاه دقیق، ظریف و تیزبینی که دارند می‌توانند به مجموعه مدیریت شهری، در رونق گردشگری قزوین کمک کنند». قافله‌باشی خاطرنشان کرد: «آنچه عکاسان در قاب دوربین‌های خود می‌بینند، با قاطعیت می‌گویم که ما نمی‌بینیم، زیرا‌ عکاسان، زوایای مختلفِ جذابیت‌ها، نقایص شهری، زیبایی‌ها و زشتی‌ها را به خوبی ثبت و نشان می‌دهند».

در این مراسم که علی صفری، شهردار قزوین نیز حضور داشت، برگزیدگان این جشنواره معرفی و از آنان تقدیر شد.
بر اساس رای هیئت داوران جشنواره: افشین بختیار، حسین رحمانی و خلیل امامی، برگزیدگان این رویداد فرهنگی، بدین شرح اعلام شدند:
برگزیده نخست: صادق ذباح از مشهد
برگزیده دوم: شیرین برزگر از قزوین
برگزیده سوم: امیرحسین کمالی از اصفهان
هم‌چنین امین رحمانی از قزوین، علی مجیدناتری از کرج و شیوا کاکاوند از قزوین به ترتیب در فهرست تقدیر شدگان قرار گرفتند.

در این نمایشگاه ۲۳ عکاس با ۳۸ قطعه عکس حضور دارند که اسامی عکاسان راه یافته به نخستین جشنواره عکس گردشگری قزوین به این ترتیب اعلام شده است:
ابوالفضل اکبری ۴ قطعه عکس، اعظم داداشی، امیدرضا بغدادی، امین نحوی، امیرحسین کمالی ۴ قطعه عکس، اسماعیل گلشن‌مژدهی، جلال سجودی، علی مجیدناتری، محسن مشاطان ۳ قطعه عکس، مهدیه زوارفرد، فرشاد جواهری، مرتضی امین‌الرعایایی، شیرین برزگر ۴ قطعه عکس، مرتضی بهتویی، امیر قیومی، مجید حجتی، شیوا کاکاوند ۲ قطعه عکس، آرش نیک‌آزاد، پیمان ملکی‌مقدم، امین رحمانی ۴ قطعه عکس، مصطفی آقامیری، علیرضا رحمانی و صادق ذباح.
در پایان این مراسم نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره، در نگارخانه «مهر» حوزه هنری قزوین گشایش یافت و علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز پنجشنبه ۸ شهریور از ساعت: ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت: ۱۶ تا ۲۰ از این عکس ها دیدن کنند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تور عکاسی چیلیک با نگاه مستند به درو شالی در مازندران برگزار شد
پسین
توسط «حاج عسکر سفالگر» پوستر جشنواره عکس لالجین رونمایی شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست