1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاسان چیلیک، میهمان شهر لاله های واژگون

عکاسان چیلیک، میهمان شهر لاله های واژگون

عکاسان علاقه مند به موضوع های زیست محیطی و عکاسی طبیعت با حضور در ۸۶ومین تور عکاسی چیلیک در سفری شبانه عازم شهرستان خوانسار شدند.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) در این سفر متقاضیان به حضور، پس از حرکت شبانه از تهران و حضور صبحگاهی در مقصد، پس از صرف نماز و صبحانه، پس از عبور از مناطق اصیل و معماری های خشتی ، عازم دشت لاله های واژگون شدند و تا پیش از ظهر را با فرم و شکل و قالب های مختلف این گیاه بومی در منطقه گلستانکوه، به عکاسی مشغول شدند.
عکاسان همسفر در این تور عکاسی و علاقه مند به موضوع های مستند نیز در ادامه به قبرستان کهنه این شهر هم سری زدند و در ادامه برنامه پس از صرف نهار، به دیدار و عکاسی از مسیر کوچه باغ های این شهر پرداختند.

86ومین تور عکاسی چیلیک ، لاله واژگون خوانسارپایگاه عکس چیلیک پس از گذر از نخستین جشنواره تورهای عکاسی چیلیک، به منظور دستیابی به بخش تکمیلی اهداف با دومین دور برگزاری این تورها، برنامه ریزی این تور را به شیوه ای قرار داد که همسفران شامگاه چهارشنبه ۲۲ اردی بهشت ماه از تهران عازم شده و شامگاه پنجشنبه ۲۳ اردی بهشت ماه به محل آغاز حرکت در مقابل دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در تهران بازگشتند.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مدیریت پایگاه عکس چیلیک خود را متعهد می داند از حضور، همراهی و پشتیبانی محمد منصوری ، عکاس شناخته شده خطۀ خوانسار تشکر و قدردانی نماید.

اسامی عکاسان همسفر در ۸۶ومین تور عکاسی چیلیک به مقصد دشت لاله های وازگون شهرستان خوانسار به این شرح معرفی می شود: مهری راست قدم، معصومه حضرتی ، محمدرضا زارع، سپهر پورحسن امیری ، گل گونه نجفی، حسین عصاری آرانی، سپیده سیرانی، پویا زعفرانی، مریم خداوردی، شهرزاد ونکی، محمد کیانی، اعظم حشمتی، وحید قلی بیگیان، صبرا محمد نژاد، سروش رحمانی، علی رضا عبدالهی، ریحانه خداویسی، طاهره(شیدا) حیدری،  و مهدی سروری .
86ومین تور عکاسی چیلیک ، کوچه باغ های خوانسار

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.


تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک ”
با هدف عکاسی از: طبیعت سوباتان تالش ، روستاهای اصیل کردستان ، برداشت برنج ، کویر مرنجاب ، پاییز جنگل های گلستان ، روستاهای کرمانشاه ، عشایر شاهسون اردبیل، کارگاه های خشت زنی تاکستان، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، بوشهر ، بلوچستان ، کویر شهداد، آبگیر الندان، روستا و کویر ورزنه، تالاب انزلی ، غار کتله خور ، جزیره قشم ، نهارخوران گرگان ، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، طبیعت آستارا، و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی به مقصد دشت لاله واژگون خوانسار و کوچه باغ های سنتی شهر « اینــجــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
« طبیعت سوباتان » مقصود عکاسان تور عکاسی چیلیک
پسین
نمایشگاه « وقتی که رفتی » در نگارخانه آرته

به تازگي منتشر شده

۴ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با سلام
    ضمن تبریک به آقای سروری و پایگاه عکس چیلیک، و آرزوی موفقیت برای برگزاری تورهای هدفمند ، امیدوارم افتخار حضور در تورهای آتی این رسانه و نشست بررسی عکس ها برای اینجانب فراهم باشد.

    پاسخ
  • لاله های واژگون خوانسار را برای اولین بار بود که می دیدم ؛
    زیبایی آن ها قابل توصیف نیست ؛
    مقاومت لاله های واژگون خوانسار در مقابل انسان و عملکردهای آنها بی نظیر بود….
    خوشبختانه پیش از نابودی کامل به دیدارشان رفتیم و از آن ها استقامت آموختیم …
    امیدوارم به یاری خدا با همت دفتر پایگاه عکس چیلیک و همراهی ما همسفران و ثبت کننده گان در حفظ و نگه داری این طبیعت بکر کوشا باشیم.

    پاسخ
  • لاله های واژگون نمونه ای زیبا از طبیعت کشورم است که هر روز خبری ناگوار در مورد آن می شنویم. امیدوارم بتوانم سهمی حتی کوچک در ثبت و حفظ این طبیعت و میراث گرانبها داشته باشم. باید اعتراف کنم زیبایی این سفر با چیلیک و در کنار همسفران و عکاسان بی نظریش، دو چندان شدِ از چیلیک سپاسگذارم که این فرصت را در اختیار ما قرار می دهد و آرزو می کنم این مسیر ادامه بیاید.

    پاسخ
  • وحید قلی بیگیان
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۲۳:۲۵

    با عرض سلام و خسته نباشید بابت برگذاری این برنامه
    طبیعتی بکر و زیبا، شهری شناور بروی آبهای روان، داخل هر کوچه و خیابانی که قدم میزنید جوی یا رودی روان است و مناظر بدیعی و بوجود آورده است و هر جارو که مینگرید درختان تنومند و سر به فلک کشیده سایه افکنده اند
    به امید دیدار در برنامه های آتی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست