1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس‌های قدیمی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در یزد برگزار شد

نمایشگاه عکس‌های قدیمی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در یزد برگزار شد

نمایشگاه عکس‌ها و نقاشی‌های قدیمی بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) با عنوان «حرم در تصویر» در حوزه هنری استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطّلاع‌رسانی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع) نمایشگاه «حرم در تصویر» با ارائه تصاویر تطبیقی گذشته‌های دور و نزدیک و نقّاشی‌های قدیمی از بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) در حوزه هنری استان یزد برگزار شد.
در این نمایشگاه عکس های تاریخی و تصاویر جدید به صورت تطبیقی با هدف نمایش سیر تحوّلات آستان مقدّس، در سال های متمادی در معرض دید علاقمندان قرار داده شده بود.
در «حرم در تصویر» 100 قطعه عکس تاریخی و معاصر در ابعاد ۴۰×30 سانتی‌متر در معرض دید عموم قرار گرفت که قدمت برخی از این آثار به یک و نیم قرن پیش باز می‌گردد.
‌اکنون ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه عکس در گنجینه عکس‌های تاریخی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در شهرری نگهداری می‌شود که قدیمی‌ترین آنها مربوط به سال ۱۲۴۳ هجری شمسی است.
نمایشگاه حرم در تصویر از ابتدا تا ۲۸ شهریورماه در نگارخانه حوزه هنری یزد دایر بود و عکس‌های آن به صورت سیاه و سفید، همراه با شرح عکس به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به نمایش درآمد.
منتخب گنجینه تصاویر و عکس‌های تاریخی حرم مطهّر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) تاکنون در بیش از ۴۰ نهاد و مرکز فرهنگی به نمایش در آمده که موزه عکسخانه شهر، نگارخانه مهتاب، خانه فرهنگ شهید آوینی، نگارخانه کوثر، نگارخانه شیخ هادی، فرهنگسرای عطر نرگس، حوزه هنری کاشان، حوزه هنری یزد، فرهنگسرای انقلاب، فرهنگسرای سالمندان، نگارخانه ابوسعید، اداره میراث فرهنگی شهرری و فرهنگسرای مدرسه از جمله آنهاست.
«حرم در تصویر» شامل عکس‌هایی از سلطان اویس، عبدالله قاجار، ارنست هلستر، آنتن سوریوگین، واهان ترپانچیان، محمّدمهدی خسروی تهرانی، سیدجواد تهامی، اصلاحچی، هرانده و ارحام صدر و گویای برخی تحولات معماری در حرم حضرت ‌عبدالعظیم (ع) است.
منتخب این عکس‌ها در پایگاه اطّلاع‌رسانی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع) به نشانی www.abdulazim.com موجود است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست