1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس «ورکانه» با موضوع اصالت‌های دینی در نگارخانه شفق گشایش یافت

نمایشگاه عکس «ورکانه» با موضوع اصالت‌های دینی در نگارخانه شفق گشایش یافت

نمایشگاه عکس «ورکانه» شامل آثاری از «حسین بهرامی» با موضوع اصالت‌های دینی و غیرت ایرانی در نگارخانه شفق گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، نگارخانه شفق در تازه‌ترین دوره از نمایشگاه‌های خود عکس‌هایی از «حسین بهرامی» را به نمایش درآورده است.

این مجموعه شامل ۳۰ قطعه عکس در اندازه‌های ۴۰*۳۰ و ۷۰*۱۰۰ است و به معرفی منطقه روستایی «ورکانه» پرداخته که معماری آن نمایانگر توانمندی مردم این سامان در انطباق زندگی انسان با شرایط طبیعی است.

ورکانه عصر روز شنبه ۲۵ خردادماه افتتاح و تا پایان ۳۰ خردادماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه است.

روستای ورکانه در نزدیکی شهر همدان از جمله اقلیدهای افتخارآفرین کشور است. این روستا که به دلیل بافت سنگی آن روستایی در نوع خود کم‌نظیر به شمار می‌رود محل تولد یکی از افتخارآفرینان ایرانی در عرصه بین‌الملل بوده و هست.

حسین بهرامی با عکاسی از این روستا که سال‌هاست مهد پرورش جوانانی با اصالت‌های دینی و غیرت ایرانی هستند، بهانه‌ای برای طرح دوباره مسئله حفظ و حراست از فرهنگ بومی و ارزش‌های اخلاقی و ملی خود یافته چنانچه امیرمؤمنان علی (ع) فرمودند که: ریشه‌های تاریخی هر قومی شناسنامه آن قوم است باشد تا ایران اسلامی را با تمامیت قدرت در بین کشورهای جهان و با توجه به نیروهای نهفته در جای جای سرزمین اسلامی‌مان آنچنانکه شایسته است معرفی تصویری کنیم.

 نمایشگاه عکس «ورکانه»
حسین بهرامی با عکاسی از این روستا که سال‌هاست مهد پرورش جوانانی با اصالت‌های دینی و غیرت ایرانی هستند، بهانه‌ای برای طرح دوباره مسئله حفظ و حراست از فرهنگ بومی و ارزش‌های اخلاقی و ملی خود یافته چنانچه امیرمؤمنان علی (ع) فرمودند که: ریشه‌های تاریخی هر قومی شناسنامه آن قوم است باشد تا ایران اسلامی را با تمامیت قدرت در بین کشورهای جهان و با توجه به نیروهای نهفته در جای جای سرزمین اسلامی‌مان آنچنانکه شایسته است معرفی تصویری کنیم. همچنین این عکس‌ها، آداب، سنن و آئین‌های مذهبی این روستا را به تصویر کشیده است.

همچنین این عکس‌ها، آداب، سنن و آئین‌های مذهبی این روستا را به تصویر کشیده است.

در بخشی از متن قاب اول این نمایشگاه آمده است: ورکانه یکی از روستاهای استان همدان است، که در دامنه شمالی کوهستان الوند قرار گرفته است.

فاصله این روستا از شهر همدان ۲۳ کیلومتر و جمعیت آن بالغ بر یک‌هزار و پانصد نفر است.

معماری یکپارچه سنگی و خانه‌های پله‌ای، وجود بیشه زارها، درختان تنومند گردو، باغات میوه و فراوانی انواع گیاهان طبیعی و دارویی، چشم اندازهای زیبایی از این روستا را به وجود آورده است که چشم هر بیننده را مبهوت می‌کند…

یادآور می‌شود،حسین بهرامی متولد سال ۱۳۴۵ بوده و فارغ‌التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه هنر است.

ورکانه پیش‌تر نیز در موزه عکسخانه شهر به نمایش درآمده بود که با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شد.

این مجموعه، همزمان در نشانی www.photochiilick.com قابل رویت است.

همچنین، نگارخانه شفق در بوستان دانشجو، خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی یوسف‌آباد، خیابان بیست‌و‌یکم واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست