1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «تاریخ ویرانه» در گالری نامی

نمایشگاه عکس «تاریخ ویرانه» در گالری نامی

نمایشگاه عکس یاسر سپهر با عنوان «تاریخ ویرانه» عصر روز دوشنبه ۲۷ آذر ماه جاری در گالری استاد نامی خانه هنرمندان گشایش می یابد.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه که به کیوریتوری/گردانندگی «هادی مومنی» برپا می شود، تعداد ۱۸ قطعه عکس رنگی در اندازه های: ۸۰ در ۱۲۰ سانتیمتر و ۶۰ در ۸۰ س.م به نمایش گذاشته می شود.
موضوع عکس ها یک دهه شهرنگاری است که عکاس در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۲ در مقاطع گوناگون زمانی با نگاهی مستند به محیط زندگی انسان معاصر که سرشار از نشانه های زیست با خود داشته، تخریب ها و آبادگری های پی در پی را تصویر کرده است.
یاسر سپهر در مجموعه عکس «تاریخ ویرانه» این نکته را دریافت کرده است که نمی تواند نسبت به وضعیت اضطراری‌ای که جامعه و شهرش بدان گرفتار شده است بی‌تفاوت باشد. از این رو با هر قطعه عکس از این مجموعه به ما یادآوری می‌کند که هر انسانی نسبت به فضایی که در آن زندگی می‌کند، حقی دارد. او با ردهایی که از دیوارها و خانه های ویران شده شهر ثبت می کند، در گوش ما زمزمه می کند که نباید صرفا! مرثیه‌خوان شهری از دست رفته بود، بلکه در برابر واقعیت غمبار مرگ شهری که در آن زیسته ایم و با آن خاطره داریم، باید حق بر شهر را فریاد کشید، باید جانی دوباره به این شهر داد و خواستار شهری دیگرگونه شد.

پوستر نمایشگاه عکس تاریخ ویرانه یاسر سپهر در گالری نامی
در متن قاب نخست/ استیتمنت نمایشگاه عکس «تاریخ ویرانه» به قلم هادی مومنی آمده است: «سپهر در مجموعه عکس «تاریخ ویرانه» شهری را نشان می‌دهد که در آن هیچ نشانی از سعادت نیست، اما شاید در این مسیر طلب امید دارد و از این رو آثارش را به امری مسیانیک و رهایی‌بخش نزدیک می‌کند.
انگار این عکس‌ها می‌خواهند به ما بگویند حالت فوق‌العاده‌ای در کار نیست، حالت فوق‌العاده چیزی است که ما هر روز آن را تجربه می‌کنیم.»

یاسر سپهر متولد دی ماه سال ۱۳۵۹ در راور کرمان و دانش آموخته مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته عکاسی از دانشگاه هنر است.

نمایشگاه عکس «تاریخ ویرانه» ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۷ آذر ماه سال ۱۴۰۲ در گالری استاد غلامحسین نامی در خانه هنرمندان ایران گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز ۴ دی ماه ۱۴۰۲ همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۱۴ تا ۲۰ از عکس های عرضه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
گالری استاد نامی در تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، بوستان هنرمندان، خانه‌ی هنرمندان ایران واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
یادداشت: خداحافظ! روز عکس تاریخی ایران
پسین
کاخ گلستان به مناسبت هفته پژوهش برگزار می کند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست