1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. وقتی یک «عکاس طبیعت» آنالیزور استقلال شد

وقتی یک «عکاس طبیعت» آنالیزور استقلال شد

منبع: خبر ورزشی –

تصمیم عجیب مدیران سابق
وقتی یک «عکاس طبیعت» آنالیزور استقلال شد
عکاسی نه تنها حرفه‌ای شریف و دشوار بلکه به نوعی هنر محسوب می‌شود، ولی ساشا شفر قطعاً هنرمند متبحری بوده که توانست خودش را از قامت یک عکاس در هیبت آنالیزور رسمی جا زده و قرارداد قابل ملاحظه‌ای با باشگاه استقلال ببندد.

فوتبال ایران » لیگ برتر

به گزارش خبرورزشی، فوتبال ما اصلاً با تصمیمات عجیب و غریب بیگانه نیست. چه در عرصه باشگاهی و چه در امور ملی گاهی اوقات تدابیری اتخاذ شده که اگر نگوییم بی‌سابقه، بدون شک در تمام دنیا جزو اتفاقات نادر و کم‌سابقه محسوب می‌شود. وقایعی که البته متأسفانه در اغلب اوقات برای ما حاصلی غیر از گرفتاری‌های حقوقی فراوان و پرداخت‌های گزاف بی‌مورد نداشته است. در همین خصوص طی روز‌های گذشته اطلاعات جالبی پیرامون قرارداد ساشا شفر آنالیزور اسبق باشگاه استقلال به دست‌مان رسید که حالا در زمره شاکیان خارجی این باشگاه محسوب می‌شود. شخصی که قراردادش توسط مدیران سابق باشگاه منعقد شده ولی حالا احمد سعادتمند و رفقایش در صورت محکوم شدن استقلال با رأی فیفا، چاره‌ای جز پرداخت پول پسر سرمربی گذشته آبی‌پوشان پایتخت را ندارند.

عکاسی که آنالیزور شد
عکاسی نه تنها حرفه‌ای شریف و دشوار بلکه به نوعی هنر محسوب می‌شود ولی ساشا شفر قطعاً هنرمند متبحری بوده که توانست خودش را از قامت یک عکاس در هیبت آنالیزور رسمی جا زده و قرارداد قابل ملاحظه‌ای با باشگاه استقلال ببندد. از قرار معلوم، ساشا مدرک آنالیزوری نداشته و اصلاً آنالیزور حرفه‌ای محسوب نمی‌شد بلکه عکاسی بود که در حیطه طبیعت عکاسی می‌کرد. او در واقع به صورت غیرمستقیم امور اداری مربوط به قرارداد‌های پدرش را مدیریت می‌کرد، اما وقتی وینفرد شفر از استقلال پیشنهاد گرفت، خیلی زود متوجه شد فضا برای اینکه بتواند برای پسرش نیز شغلی دست و پا کند، مهیاست به همین خاطر او را به عنوان آنالیزور معرفی کرد و مدیران وقت باشگاه نیز ظاهراً فقط براساس خواسته سرمربی جدید و اعتماد به او با ساشا به عنوان آنالیزور استقلال قرارداد بستند! جالب اینجاست که در فصل دوم حضور شفر چند نفر داخل باشگاه متوجه شدند پسرش اصلاً آنالیزور حرفه‌ای نیست و حتی گاهی اوقات برای نشستن روی نیمکت از ID کارت سایر افراد استفاده می‌کند ولی دیگر کار از کار گذشته بود و وینفرد شفر تأکید داشت ساشا باید باشد!

گرانقیمت‌تر از سرمربی
در رابطه با کاسبی ساشا شفر از استقلال فقط کافی است بدانید آخرین قراردادش با استقلال (البته ظاهراً با چند آپشن) چیزی حدود ۱۰۰ هزار دلار بود! هم‌اکنون او برای دریافت مابقی طلب خود شکایت کرده است. برای اینکه بدانید چه پول گزافی هزینه آنالیز‌های فردی شده که اساساً آنالیزور نبوده، فقط کافی است به این نکته توجه داشته باشید که اولین قرارداد علیرضا منصوریان با استقلال به عنوان سرمربی یک میلیارد تومان بود در حالی که ساشا شفر با دریافت ۱۰۰ هزار دلاری خودش عملاً مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از استقلال دریافتی خواهد داشت! یعنی رقمی به مراتب بیشتر از یک سرمربی ایرانی! تازه آن هم برای فردی که به جرأت می‌توان گفت غیر از حاشیه‌سازی کارایی دیگری برای استقلال نداشته است. به این ارقام باید هزینه اجاره منزل، پول بلیت هواپیما، حقوق راننده، پاداش‌های مختلف و… را هم اضافه کرد.

منبع: خبرورزشی

منبع: خبر ورزشی
پیشین
تحول عکاسی و تغییر ماهیت عکس
پسین
شرکت الیمپوس تولید دوربین عکاسی را متوقف می کند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست