1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس نخستین جشنواره ملی « عکس نگاران » منتشر شد

کتاب عکس نخستین جشنواره ملی « عکس نگاران » منتشر شد

کتاب عکس نخستین جشنواره ملی « عکس نگاران » چاپ و منتشر شد و به دفتر رسانه «پایگاه عکس چیلیک» رسید تا در شرایط تهیه و سفارش و ارسال قرار گیرد.
در بخشی از متن پیشگفتار ابتدای کتاب به قلم حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و دبیر جشنواره آمده است: «از ابتدای حضورم در سیستان و بلوچستان سرزمین اساطیری و باستانی با تمدنی چند هزار ساله از «شهر سوخته» و «کوه خواجه» تا «مکران زمین» با طبیعتی زیبا و بکر و ناشناخته و مردمانی مهربان و مهمان نواز جای خالی یک جشنواره و رویداد حرفه ای در حوزه عکس را خالی می دیدم و آثار منتشر شده در این حوزه را نیز فاقد ویژگی های هنری یافتم.»
مسگرانی در بخش دیگری از کلام خود به پاییز سال ۱۳۹۵ اشاره می کند که فراخوان جشنواره عکس به عنوان رویدادی ملی تنظیم شد و شاکر است که این جشنواره برگزار شد و کتاب جشنواره به عنوان اثری ارزشمند و سندی ماندگار از وضعیت امروز استان چاپ و منتشر شد و این آرزو به بار نشست.
دبیر جشنواره در انتهای متن خود تاکید می کند: امیدوارم در سالهای آینده این رویداد تداوم داشته باشد و شاهد رشد و غنای بیشتر آن باشیم.

صادق سوری دبیر اجرایی و عضو شورای داوری جشنواره عکس نگاران نیز در بخشی از متن مربوط به دبیر اجرایی آورده است: « سعی بر آن شد تا در کنار یک فعالیت فرهنگی_هنری، غبار زنگار گرفته چهره تیره و نا امن استان از آن برداشته شود و فرصتی برای شناخت چهره روشن و زیبای سیستان و بلوچستان فراهم گردد.
سعی داشتیم جشنواره رویکردی متفاوت داشته باشدو با محوریت اردوهای عکاسی آن را جلو ببریم. همه می دانیم فاصله استان ما با مرکز بسیار زیاد است و این فاصله باعث شده که ما خیلی از اتفاقات و ارتباطات را از دست بدهیم و این جشنواره توانست زمینه ساز این ارتباط در فضایی مناسب باشد.»

هیات داوران نیز متشکل از: محمدرضا چای فروش، صادق سوری، کیارنگ علایی، سعید محمودی ازناوه و مهدی نجارپیشه در بخشی از متن مربوط به بیانیه هیات داوران آورده اند:
«کلانشهرها بازتاب تحولات عصر جدیدند. عکس های ما تا چه اندازه می تواند معادل های معتبری برای نوع و روش زیستن امروز بنا کند؟
ما چقدر بخاطره جمعی آدم ها در شهر توانسته ایم نزدیک شویم؟
اجتماعی شدن و دوری از ملال، انزوا، دوری از لمیدن در خود، و بی خبری از همسایه و رفیق و شهر، سرخوشی و تب واره گی حاصل از کالا و تورم اشیاء در زندگی شهری امروز، در چند درصد از عکس های ما قابل رویت و بازشناسی است؟
عکس های تولید شده در نخستین جشنواره ملی عکس « نگاران » شواهدی بر وضعیت اجتماعی زیستگاهی بزرگ و مدرن اند که از دل پوست اندازی شهرهای استان سیستان و بلوچستان حرکتی رو به جلو داشته اند…»

کتاب عکس « نخستین جشنواره ملی عکس نگاران » به شماره شابک: ۸-۱۳۹-۲۲۵-۶۰۰-۹۷۸ در ۱۱۲صفحه رنگی در قطع خشتی، با طراحی و گرافیک مرجان جلالی، مدیریت هنری و نظارت بر چاپ کیارنگ علایی، خوشنویسی عنوان جلد احمد بستانی، عکس روی جلد صابر قاضی و عکس پشت جلد داود ایزدپناه در انتشارات آستان قدس رضوی، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت سی وپنج هزار تومان/ ۳۵۰۰۰۰ ریال چاپ شده و جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه کتاب عکس » قرار گرفته است.

در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از این تالیف به سایت کتاب عکس مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
دومین نمایشگاه سالانه کانون عکس انجمن سینمای جوانان مشهد
پسین
یادداشت «کامران شریفی»: پشت پرده جنگ

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست