1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس اولین گل ایرلند در مسابقات یوفا ۲۰۰۸ به ثبت رسید

در چنین روزی عکس اولین گل ایرلند در مسابقات یوفا ۲۰۰۸ به ثبت رسید

#در_چنین_روزی، ۱۵ مارس ۲۰۰۸ پل موهان/Paul Mohan عکاس ایرلندی تبار و عکاس آژانس عکس ورزشی اسپورتز فایل/ Sportsfile ، تصویر اولین گل ایرلند را در مسابقات صعود به فینال قهرمانی فوتبال زیر ۱۷ سال مردان یوفا به ثبت رساند و رتبه نخست تک عکس ورزشی در مسابقه عکس مطبوعاتی جهان/World press photo را از آنِ خود کرد.
گاوین گانینگ/ Gavin Gunning بازیکن تیم ایرلند اولین گلِ مسابقه تعیینِ تیم صعود کننده به فینال مسابقات قهرمانی فوتبال زیر ۱۷ سال مردان یوفا را در استادیوم لیسیولن به ثمر می رساند و دروازه بان تیم یونان اسپایریدون پاپاتاناسیو/ Spyridon Papathanasiou به سمت توپ، شیرجه می زند. در نهایت یونان ۲ به ۱ برنده مسابقه می شود.

در چنین روزی عکس اولین گل ایرلند در مسابقات یوفا 2008 به ثبت رسید
پل درباره عکس خود که برنده جایزه ورلد پرس فتو شد، گفته است:
“من ده عکس برای این مسابقه ارسال کردم، اصلا فکر نمی کردم این قویترین عکس من باشد، در واقع فکر می کردم یکی از ضعیف ترین هاست، اما مردم آن زمان به من می گفتند که این عکسی است که هرچه بیشتر به آن نگاه می کنی بیشتر قدرت عکس را درک می کنی.
انتخاب شدن برای عکس ورزشی بسیار هیجان انگیز است،بالاتر از آن نمیتوانی چیزی به دست آوری. انتخاب عکس شما از بین ۹۵۰۰۰ عکس ارسال شده توسط عکاسان سراسر جهان احساس بسیار خوبی است. ”

پل موهان، که در سال ۲۰۰۷ به Sportsfile پیوست، در سه موقعیت جداگانه برای دریافت جایزه Picture Editor در انگلیس و ایرلند انتخاب شد و هنگام کار با Drogheda Independent، جایزه صفحات عکس بخش عکاسی را در مسابقه جایزه روزنامه های اروپا در سال ۲۰۰۵ را از آن خود کرد.
پل که یک عکاس باتجربه است، همچنین به نمایندگی از Sportsfile با یوفا، در مسابقات اخیر اروپا در اتریش و سوئیس، به صورت گسترده ای حضور و فعالیت داشت.

ترجمه و تنظیم: مریم خداوردی

————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی «سونناری» عکس ویرانی سونامی ژاپن را ثبت کرد
پسین
در چنین روزی عکس «گرگ نلسون» از مسابقات بسکتبال جنون مارس به ثبت رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست