1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی پروژه عکاسی «پرتره های خانواده گمشده» داریو میتیدیری درخشید

در چنین روزی پروژه عکاسی «پرتره های خانواده گمشده» داریو میتیدیری درخشید

#در_چنین_روزی چون ۱۵ دسامبر در سال ۲۰۱۶ پروژه عکاسی و مجموعه عکس «پرتره های خانواده گمشده» که توسط « داریو میتیدیِری» عکاسی شده بود، درخشید و صورتی جهانی به خود گرفت.
خانواده ای سوری در اردوگاه پناهجویان در دره بقاع کنار یک صندلی که نشانه جای خالی یکی از اعضای گمشده خانواده آنها می باشد در مقابل دوربین داریو میتیدیِری/ DARIO MITIDIERI ایستاده اند.
«داریو میتیدیری» متولد سال ۱۹۵۹ در ایتالیا و ساکن لندن است. علاقه شخصی و موفقیت عکاسی او بیشتر متمرکز بر عکاسی داستانی/ reportage photography است. 

این عکس در سال ۲۰۱۶ جایزه سوم تک عکس بخش “مردم” مسابقه عکس مطبوعاتی جهان/ World Press Photo را از آن خود کرد.

داریو میتیدیِری در پروژه خود با نام “پرتره های خانواده گمشده” / Lost Family Portraits تلاش کرد تا تاثیر جنگ و مهاجرت جمعی را بر خانواده های سوری نشان دهد؛ برای این منظور از سنت قدیمی ثبت عکس های خانوادگی، برای نمایش فقدان اعضای خانواده استفاده کرد.
او در اردوگاه های پناهندگان دره بقاع لبنان، در مرز سوریه، عکس هایی از خانواده های سوری ثبت کرد که در آنها یک صندلی یا فضای خالی در میان اعضای خانواده، نمایشگر آن عضو یا اعضایی از خانواده بود که در جنگ گم شده بودند.
استفاده ازپرده ی پس زمینه در میان یک زندگی اردوگاهی، اذعان به حضور عکاس است و به ما یادآوری می کند که ما به عکسی از یک خانواده نگاه می کنیم تا خود آن خانواده.
عکس های خانوادگی همه جای دنیا درون مایه‌ای یکسان دارند و همین امر باعث قدرت تاثیرگذاری بیشتر این عکس ها در مخاطب و بیننده این قبیل عکس‌ها می شود.
طبق گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد/ UNHCR تا پایان سال ۲۰۱۵، بیش از ۳۷۰،۰۰۰ پناهنده سوری در اردوگاه‌های دره بقاع ، نزدیک به مرز سوریه زندگی می کردند.

ترجمه و تنظیم: اعظم حشمتی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
عکاس پیشکسوت «سبحان‌قلی کهنبانی» درگذشت
پسین
بررسی ژست زنان در عکس های دوره ناصری

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست