1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. آشنایی با عکاسان : « برت هاردی »

آشنایی با عکاسان : « برت هاردی »

برت هاردی عکاس خارجی

« برت هاردی »

آشنایی با عکاسان بین الملل یکی از بخش هایی است که در رسانه پایگاه عکس چیلیک همواره مورد پیگیری عکاسان و دانشجویان بوده است .
در این بخش که تاکنون نزدیک به یکصد عنوان عکاس در حوزه بین الملل مورد تحقیق و بررسی و معرفی قرار گرفته اند. در این بخش، علاوه بر معرفی عکاس، نسبت به نمایش عکس های برتر وی در طول دوران زندگی و همچنین مرور زندگی و فراز و فرودهای هنری ایشان مورد رصد قرار می گیرد.

عکاسان حوزه بین الملل در زیرشاخۀ لینک بانک اطلاعات عکاسان خارجی قرار دارد و در تازه ترین معرفی عکاس به « برت هاردی » پرداخته است . عکاسی که فرزندی از خانواده ای پرجمعیت و خودآموخته عکاسی بود. او که در میانه تحصیل در دوران مدرسه، به کار نزد یک داروساز مشغول شد و با قبول سفارشات فیلم و عکس توانست به فن ظهور فیلم و عکس دست پیدا کند و در پس این تجربه با تهیه دوربین عکاسی به عکس و عکاسی روی آورد.
« برت هاردی » در مدت زمانی کوتاه توانست مسیر صحیح عکاسی را بیرون از زمان حضور خویش در زندگی چنان ثبت کند که آثار وی – پس از مرگ ایشان نیز – امروز از جمله جذاب ترین ها هستند برای هر نگاه جستجوگر و صاحب نظری.

از شخص هاردی نیز بارها عکاسی شده بود از جمله در طول زمان حضورش به عنوان عکاس در روزهای جنگ؛ که هم اکنون در یک کلکسیون عکاسی در گالری ملی پرتره شهر لندن، سه پرتره از هاردی موجود می است .
برت هاردی عکاس انگلیسی« برت هاردی » پس از نوشتن مقاله ای برای عکاسان آماتور که به موضوع عدم نیاز به دوربین های گران قیمت برای گرفتن عکس های خوب، پرداخته بود، با استفاده از دوربین ساده ی باکس براونی (Box Brownie)،  عکسی با استفاده از هنز صحنه پردازی از دو زن که بر بالای نرده های تفرجگاه بلک،پول نشسته اند در حالیکه باد می وزد ، گرفت که این عکس به نمادی از بریتانیای پس از جنگ تبدیل شد.
« برت هاردی » اگر چه امروز نزدیک یش از دو دهه است که از دنیا رفته است ولی جنس علاقه مندی و توانایی ایشان در پرداختن به نوع فقری که جامعه و اهالی آن بود و سایر اسنادی که با تلاش و ظرافت دید و اراده « برت هاردی » در وسعت عکس هایی که از کشورش و جامعه بشری گرفت تا هیچ زمانی از ذهن ظریف هنر عکاسی و جامعه شناسان کمرنگ نخواهد شد.
« برت هاردی » در سوم ماه جولای سال ۱۹۹۵ در آکستد از دنیا رفت و لوح یادبودی به افتخار او در کلیسای خبرنگاران لندن قرار داده شد.

جهت آشنایی بیشتر با این عکاس انگلیسی تبار می توانید اینجا کلیک کرده و یا به صفحه بانک اطلاعات عکاسان خارجی مراجعه نمایید .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « شانتی » در نگارخانه « ایده پارسی »
پسین
نمایشگاه عکس « فان » در نگارخانه اُ

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست