1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. بهمن جلالی اولین عضو افتخاری انجمن عکاسان ایران

بهمن جلالی اولین عضو افتخاری انجمن عکاسان ایران

منبع: خبرگزاری مهر

بهمن جلالی به عنوان اولین عضو افتخاری انجمن عکاسان ایران انتخاب شد.
به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل عباسی، دبیر دوازدهمین دوسالانه عکس و عضو انجمن عکاسان ایران در مراسم تشییع پیکر بهمن جلالی، عکاس پیشکسوت که صبح امروز، ۲۷ دی در خانه هنرمندان برگزار شد، ضمن قرائت بیانیه این انجمن از عضویت افتخاری جلالی در این نهاد خبر داد.

در بیانیه‌ انجمن عکاسان آمده است:عکاس روزهای خون، روزهای آتش و جنگ تحمیلی، ناباورانه و آرام از میان ما رفت. عکاسی ایران آموزگاری متعهد و مهربان را از دست داد.برگ‌های شریف و پرافتخار تاریخ معاصر با چشمان پویای این تصویرگر بزرگ برای آیندگان جاودانه و پایدار شد و آموزه‌های او سرمشقی شد برای نسل نوین عکاسی امروز ایران.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است:او تعهد اجتماعی عکاس را، به پشتوانه نیم قرن فعالیت حرفه‌ای، پیوسته به نسل امروز عکاسان یادآور شد و دغدغه‌های دلسوزانه و کارشناسانه خود، برای حفظ میراث تصویری برجای مانده از گذشتگان را به نسل امروز منتقل کرد.بهمن جلالی متعهدانه به آینده تلاش‌های خود چشم دوخته بود و نیروی بزرگ عکاسان نسل جدید ایران را باور داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است:او فراتر از یک عکاس متعهد، همچون پژوهشگر تاریخ به پیرامون خود نظر می‌افکند و عکاسی را برای انجام تعهدات اجتماعی در عرصه ارتباطات سرآمد می‌دید. وی در سنگر آموزش و نشر تا واپسین لحظه‌های حیات خود تلاش کرد تا نسلی کوشا، پویا و میراث‌دار فرهنگ پای به میدان نهد.

انجمن عکاسان ایران در پایان این بیانیه درگذشت جلالی را ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه عکاسی ایران دانسته و درگذشت او را به تمامی عکاسان کشور تسلیت ‌گفته است.

پیشین
بهمن‌ جلالی، عکاس خبری نامدار درگذشت
پسین
تفاوت جلالی، بیان صریح درباره عکاسی بود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست