1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. تفاوت جلالی، بیان صریح درباره عکاسی بود

تفاوت جلالی، بیان صریح درباره عکاسی بود

منبع: خبرگزاری مهر –

عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان میراث فرهنگی تفاونت بهمن جلالی با عکاسان هم‌دوره خودش را در بیان صریح او درباره جریان‌های عکاسی برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن غفاری، عکس و عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان میراث‌فرهنگی در ارزیابی‌اش در مورد بهمن جلالی گفت:تمایز جلالی در نوع نگرش و شناختی بود که از عکس و عکاسی داشت. می‌توان گفت تفاوت او با دیگر عکاسان هم‌دوره‌اش بیان صریح موافقت یا مخالفت خود با جریان‌های عکاسی در مملکت بود .جلالی منتقد جریان‌های عکاسی مانند نمایشگاه‌های بزرگ و جشنواره‌ها بود. او همیشه نسبت به پیدایش انجمن‌های عکاسی واکنش نشان می‌داد.

او عنوان کرد:جلالی همه ژانرهای عکاسی را از ایران گردی تا رویدادهای اجتماعی که به عنوان مستند اجتماعی شناخته می‌شوند، تجربه کرده بود. همه این حرکات و حضور او به عنوان سخنران در انجمن سینمای جوان و چاپ کتاب‌های فنی درباره ظهور عکس‌های سیاه و سفید باعث شد تاثیر زیادی بر فضای دانشگاهی و آموزش فنی و محتوایی بگذارد.

این عکاس درباره شخصیت جلالی اظهار داشت:”عکاسان به نوعی با دوست یا شاگرد او بودند که همین مسئله باعث می‌شد یک جریان عکاسی با دیدگاه‌های مختلف دیده شود. همیشه انتظار می‌رفت در جریان عکاسی به عنوان ریش سفید عمل کند اما کمتر به این موضوع تمایل داشت و به این قضیه نزدیک نمی‌شد.”

او با بیان اینکه جلالی یادگارهای فراوانی از خود به جای گذاشت، ادامه داد:”او زبان عکاسی را خیلی خوب درک کرد و توانست از آن استفاده مناسبی داشته باشد.

پیشین
بهمن جلالی اولین عضو افتخاری انجمن عکاسان ایران
پسین
بزرگداشت بهمن جلالی در خانه هنرمندان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست