1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. حق عکاس توسط دبیرخانه « نگاه سرخ » استیفا شد

حق عکاس توسط دبیرخانه « نگاه سرخ » استیفا شد

حق عکاس توسط دبیرخانه سومین مسابقه ملی عکس « نگاه سرخ » استیفا شد.
در پی خطای یکی از شرکت کنندگان در سومین مسابقه ملی عکاسی نگاه سرخ و احراز این خطا توسط دبیر و یا عوامل دبیرخانه، حق عکاس از شخص خاطی استیفا شد.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” پس از اعلام فراخوان سومین مسابقه ملی عکاسی نگاه سرخ در استان گلستان و برگزاری توسط مسجد جامع گلشن شهر گرگان، آثار شرکت کنندگان به عنوان متقاضی به دبیرخانه ارسال و پس از سیر مراحل ارزیابی و داوری، تعداد۷۲ اثر به مرحله نمایشگاه راه یافت.
این در حالی بود که چندی پیش با برگزاری آیین اختتامیه و نمایش این عکس ها همزمان با گرگان در نگارخانه چیلیک و اطلاع رسانی توسط پایگاه عکس چیلیک و سایر خبرگزاری ها، شخصی مدعی شد که اثر ایشان با نام دیگری در این نگارخانه به نمایش گذاشته شده که مراتب این گزارش به دبیرخانه اطلاع داده شد و عوامل مربوطه پس از بررسی های فنی و پیگیری های لازم، مالکیت فایل اثر ارسالی را از شخص خاطی به نام عکاس گزارش دهنده ” امیر قیومی ” از لارستان استان فارس بازگرداندند.
در این میان متنی نیز از سوی دبیر مسابقه به پایگاه عکس چیلیک ارسال شد که از نظر می گذرد:

حق عکاس توسط دبیرخانه « نگاه سرخ » استیفا شد

مدیر محترم سایت چلیک* جناب آقای سروری
با سلام و احترام
احتراماً به استحضار می رساند از آن جایی که جهت شرکت در جشنواره های داخلی و خارجی ارسال آثار به دبیرخانه به معنای پذیرش تمامی مقررات جشنواره و تایید مالکیت اثر بوده و دبیرخانه، ارسال کننده را مالک اثر می‌شناسد، در صورت تشخیص خلاف این نکته برگزارکننده تمامی امتیازهای متعلقه را سلب و عکس مربوطه را در هر مرحله از کار از بخش مسابقه حذف خواهد کرد.
لذا بدین وسیله به اطلاع می رسانم علیرغم اعلام چندین باره این نکته به شرکت کنندگان محترم که یکی از اصولی و حرفه ای ترین بخش های سومین مسابقه ملی عکاسی نگاه سرخ بوده است متاسفانه در یکی از عکس های ارسالی این سوگواره این اتفاق غیر هنری رخ داده است که با پیگیری، بررسی و ارائه اثر اصلی آن مشخص شد عکاس واقعی این اثر جناب آقای امیر قیومی می باشد.
بر این اساس اعلام می دارد کلیه حقوق عکاس خاطی آقای محمد اسفندانی ارسال کننده اثر که متعلق به خودشان نبوده سلب و شامل محرومیت از شرکت در دوره های بعدی سوگواره نگاه سرخ می شوند.
لازم به ذکر است با پیگیری های فراوان دبیرخانه با توجه به خاموشی تلفن همراه و عدم پاسخگویی مکرر آقای محمد اسفندانی در روزهای مختلف، بالاخره موفق به تماس شدند که ایشان این مورد را کاملا سهوی و اشتباه از طرف خویش اعلام کرده و عکس فوق را متعلق به خود نمی داند. مراتب جهت اصلاح در نمایشگاه مجازی سایت چیلیک تقدیم حضور می گردد و اعلام می دارد.
ضمناً متذکر می شوم با توجه به اصل اعتماد و حرمت خالق اثر از هنرمندان عکاس این انتظار می رود که اقدام به این گونه موارد ناهنجار نکنند چرا که هیچ گاه خورشید پشت ابر نخواهد ماند.

با احترام
دبیر سومین مسابقه ملی عکس نگاه سرخ
احمد خطیری

****************************

مدیریت و عوامل دست اندرکار در بخش اخبار، نگارخانه چیلیک و واحد اطلاع رسانی ” پایگاه عکس چیلیک ” ضمن تقدیر از حرکت صحیح دبیر مسابقه و همچنین تشکر از پیگیری دبیرخانه، نسبت به اعلام این خطا و در نهایت استیفای حق عکاس، مراتب تشکر خود را از این عزیزان اعلام می دارد و امیدوار است این رویداد، برای هر دو سوی شرکت کنندگان و عوامل اجرایی، الگویی باشد در مشی عملی حمایت از عکاسان و استیفای حقوق به حق ایشان.
*عنوان پایگاه عکس چیلیک از سوی دبیر به خطا چلیک قید شده که بنا بر رعایت اصل امانت داری عینا ذکر شده است.
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
بازار تاریخی اراک، پذیرای حضور عکاسان شد
پسین
نمایشگاه گروهی « جوان تر از زندگی » در نگارخانه شیرین

به تازگي منتشر شده

۴ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • چه عجب که یک دبیرخانه ای پیدا شد و بابت خطایی که از سر بی دقتی مقصرش بود عذرخواهی کرد.
    جا داشت که این دبیرخانه از بابت خطای سال گذشتش و اشتباهات داورای سال گذشته عذرخواهی می کرد.

    پاسخ
  • یعنی دبیرخونه و داورا تا این حد ناشیانه عمل کردن؟!!!
    این نامه یک برخورد حرفه ای و ماستمالی فرهنگی است و لاغیر.

    پاسخ
  • سلام درست است چرا ما عکاسان باید حق و حقوق قانونی مان پایمال شود مثل لینک زیر
    http://www.manoaks.com/blogview.asp?ID=00509&t=4

    پاسخ
    • آقای رضا
      نظر شما خیلی مفهوم نیست چون کلمات و پشت هم قطاری ارسال کردی
      ولی اونجوری که برمی آد معلومه حق و حقوق عکاسا خیلی جاها داره پایمال میشه و سر نخ تمام این قصه ها به هیچ کجا جز خود عکاس ها ربطی نداره
      چه گرگان باشه چه مشهد و چه جاهای دیگه
      عکاسای شهر خودمون و هم که می شناسیم
      تاوقتی هیچ استادی نمی تونه پشت استاد دیگه ای بایسته و چشم پیشرفت اون و پیدا کنه باید شاهد همین بازی ها و خبرسازی ها و ادای آدمای مظلوم در آوردن ها باشیم.
      جرات کنیم و اعتراف کنیم که آدمهای تمامیت خواه و خودخواهی هستیم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست