1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس «کرگدن یتیم» اثر برگزیده بخش طبیعت توسط «ایمی ویتال» ثبت شد

در چنین روزی عکس «کرگدن یتیم» اثر برگزیده بخش طبیعت توسط «ایمی ویتال» ثبت شد

#در_چنین_روزی عکس «کرگدن یتیم» اثر برگزیده بخش طبیعت توسط «ایمی ویتال» ثبت شد.
در چنین روزی ۲۳ نوامبر ۲۰۱۴، عکسِ «کرگدن یتیم» (Orphaned Rhino) توسط اِیمی ویتال ( Ami Vitale) به ثبت رسید. عکس «کرگدن یتیم» در سال ۲۰۱۵ برگزیده رتبه دوم جایزه ورلدپرس فوتو در بخش تک عکس طبیعت شد.
آنچه در این عکس مشاهده می شود دستان گروهی از جنگجویان جوان سامبورو در موسسه حفاظت از حیات وحش “لِوا” است که برای اولین بار در زندگی‌شان یک کرگدن سیاه را لمس می‌کنند.
سامبورو ها دامداران نیمه عشایری هستند که در شمال مرکزی کشور کنیا زندگی می کنند. بیشتر مردم کنیا هرگز این فرصت را پیدا نمی کنند که حیات وحش اطراف‌شان را از نزدیک و ملموس ببیند، به خصوص از فاصله‌ای چنین امن و نزدیک.

کارشناسان یک سایت حامی محیط زیست و طرفداران محیط زیست و حفاظت از سیاره زمین، در مورد این عکس نوشته اند:
” او آنچنان می نگرد که گویی به سختی توان ادامه دادن داشته باشد. عکس غم‌انگیز این بچه کرگدن به ما نشان می دهد که سرنوشت او و همه کرگدن های دیگر به حقیقت در دستان بشر است. تصمیمی که ما در ماهها و سال‌های آینده می گیریم، این قدرت را دارد که تعیین کند آیا به آنها شانس شکوفایی دوباره داده خواهد شد؟ … یا آنها برای همیشه سیاره‌ی ما را ترک خواهند کرد.”
اِیمی ویتال به عنوان عکاس این اثر و نماینده نیکون و عکاس قراردادی مجله نشنال جئوگرافیک است که جوایز معتبر و متعددی را شامل: چندین جایزه از مسابقه ورلدپرس فوتو، جایزه عکاس بین المللی سال، جایزه دانیال پِرل به خاطر گزارش‌های بی‌نظیرش و به عنوان عکاس سال مجله، توسط انجمن ملی عکاسان مطبوعات به دست آورده است.
وی در مسیر نیل به اهداف عکاسی‌اش در کلبه‌های گلی و مناطق جنگی زندگی و کار کرده، به بیماری مالاریا مبتلا شده و حتی لباس پاندا بر تن کرده است – همه اینها به خاطر حفظ این فلسفه اش است که عقیده دارد باید با سوژه زندگی کرد.
ترجمه و تنظیم: مریم خداوردی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی «تیم کلیتون» عکس برگزیده ورزشی ورلدپرس فتو را ثبت کرد
پسین
مبتلایان ویروس ایدز در موضوع نمایشگاه عکس «داستان نیست»

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست