1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاسان برگزیده جشنواره عکاسی «هه لپه رکی» تقدیر شدند

عکاسان برگزیده جشنواره عکاسی «هه لپه رکی» تقدیر شدند

عکاسان برگزیده جشنواره‌ عکاسی هە لپە رکی شهرستان بانە در استان کردستان طی مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.
به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک عصر روز ۲۵ آبان ماه جاری شهرستان بانه پذیرای حضور عکاسان شرکت کننده در جشنواره‌ی عکاسی هەلپەرکی بود تا نتیجه نهایی این سعی بر پاس داشت حرکتی اخلاقی و اصیل و عرفانی چون رقص کوردی را شاهد باشد.
در این رویداد فرهنگی هنری پس از بازبینی رزومەی ارسالی ۳۹ شرکت کنندە سرانجام ۱۷ عکاس برای حضور در فستیوال عکاسی هەلپەرکی بانە دعوت شدند کە در طول اجرای جشنوارەی هەلپەرکی در دو بخش هەلپەرکی و آزاد بە رقابت پرداختند
در پایان هیات داوران متشکل از آقایان: لقمان رحیمی از بوکان، جمشید فرجوند فردا از بیجار و ادریس خسروی‌زاده از جوانرود بە بررسی و داوری آثار نشستند کە در پایان نتیجه این بررسی ها به این ترتیب اعلام شد:

تندیس عکاسان برگزیده جشنواره‌ عکاسی هەلپەرکی بانە
بخش هەلپەرکی:
نفر نخست: مسلم عظیمی از جوانرود، لوح تقدیر، تندیس جشنوارە و مبلغ سی میلیون ریال جایزەی نقدی
نفر دوم: آذر قیدارپور از تهران، لوح تقدیر، تندیس جشنوارە و مبلغ بیست میلیون ریال جایزەی نقدی
نفر سوم: امید محمدی از بانە، لوح تقدیر، تندیس جشنوارە و مبلغ ده میلیون ریال جایزەی نقدی
همچنین در بخش آزاد این قسمت از ۳نگاه نامزد شده به ترتیب: شبنم ملکی/ کرمانشاه، ژیلا کریمی/ جوانرود و سارا محمدی/ مریوان تقدیر شد که نفر برتر این بخش خانم شبنم ملکی، لوح تقدیر، تندیس جشنوارە و مبلغ ده میلیون ریال جایزەی نقدی را از آن خود کرد.
این در حالی است که محمد شهبازی/ یاسوکند بیجار و عمران اشرلو/ بیجار نیز در فهرست تقدیری ها قرار گرفتند و تقدیر شدند.
در پایان این مراسم هم از طرف دبیرخانه جشنواره بە همەی شرکت کنندگان گواهی حضور تحویل شد.

عکاسان برگزیده جشنواره‌ عکاسی هەلپەرکی بانە تقدیر شدند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در مراسم اختتامیە اعلام کردند: سال آیندە جشنواره‌ی هەلپەرکی(دانس کوردی) بانه بین‌المللی می‌شود.
ایشان تاکید کرد: انشاالله سال آیندە در یک فراخوان جامع فستیوال عکاسی هەلپەرکی پذیرای عکاسان سراسر کشور می‌شود و یک طرح جامع و بدون نقص برای این جشنواره فرهنگی هنری تدوین می‌کنیم کە جشنواره در سطح بالاتری برگزار شود.
فراخوان جشنواره‌ی هەلپەرکی(دانس کوردی) چندی پیش از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه با همکاری انجمن آئینی سنتی هه لپه رکی استان کردستان و کانون هه لپه رکی شهرستان بانه برنامه ریزی، انجام و برگزار شد.
برگزارکننده با برشمردن: آشنایی با هنر اصیل هه لپه رکی، کمک به معرفی هنر هه لپه رکی از نگاه خلاقانه‌ی عکاسی و قاب عکس، ایجاد مشارکت هرچه بیشتر عکاسان در جشنواره هه لپه رکی به سه هدف اصلی این جشنواره عکاسی اشاره کرده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «نون والقلم» در کتابخانه دلیجان
پسین
اسامی راه یافتگان به دومین سوگواره ملی عکس پایتخت موکب ها

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست