1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. نمایش ۶۰ عکس کمتر دیده شده از تختی/ آثاری که از آلبوم‌های شخصی بیرون آمد

نمایش ۶۰ عکس کمتر دیده شده از تختی/ آثاری که از آلبوم‌های شخصی بیرون آمد

منبع: خبرگزاری صبا – 

رییس فرهنگسرای گلستان، از افتتاح نمایشگاه «جهان پهلوان» خبر داد و گفت که این مجموعه از آلبوم شخصی دوستان تختی به نمایش درآمده است.

تختی
سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ شهر تهران و رییس فرهنگسرای گلستان در گفتگو با خبرنگار تجسمی صبا از برگزاری نمایشگاه «جهان پهلوان» به مناسبت سالروز تولد تختی در نگارخانه گلستان خبر داد و گفت: پنجم شهریورماه سالروز تولد جهان پهلوان تختی است. او یکی از کسانی است که ویژگی‌های اخلاقی مثبتی نظیر معرفت، انسانیت و … داشت و نمادی از یک ورزشکار بااخلاق در تاریخ ورزش کشورمان بود به همین مناسبت، مجموعه‌ای از عکس‌های کمتر دیده شده از تختی توسط مهدی ستوده یکی از عکاسان و مجموعه‌داران علاقه‌مند به او، جمع‌آوری شده است و در نگارخانه گلستان به نمایش درآمده است. این عکس‌ها عمدتا از آلبوم‌های شخصی و خصوصی دوستداران تختی و کشتی‌گیران قدیمی که هم دوره ایشان بودند، انتخاب شده است که توسط آقای ستوده جمع‌آوری شده است.

تختی

رییس فرهنگسرای گلستان درباره تعداد عکس‌های نمایشگاه «جهان پهلوان» گفت: در این نمایشگاه ۶۰ عکس در ابعاد ۵۰ در ۷۰ به نمایش درآمده است و تعدادی از این عکس‌ها مربوط به حضور تختی در میادین داخلی و بین‌المللی کشتی است، بخشی دیگر، عکس‌های او در جمع دوستان و خانواده‌اش است و بخشی دیگر نیز مربوط به حضور اجتماعی او در بین مردم است.

رنجبریان با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه این نمایشگاه عنوان کرد: آیین افتتاحیه این نمایشگاه عکس روز گذشته ۴ شهریورماه باحضور چهره‌های سرشناس کشتی و پیشکسوتان این عرصه نظیر محمدرضا طالقانی رییس سابق فدراسیون کشتی، حسن امین، علی‌اکبر حیدری قهرمان المپیک، ایرج خورشیدفر هم‌دوره و دوست پهلوان تختی، شاهرخ شهبازی بازیگر نقش غلامرضا تختی و علاقه‌مندان به این چهره ماندگار ورزش پهلوانی در فرهنگسرای گلستان برگزار شد و این نمایشگاه تا چهارشنبه ۹ شهریور ماه در نگارخانه گلستان ادامه خواهد داشت.

تختی

او در پایان درباره فعالیت نگارخانه گلستان اظهار کرد: نگارخانه فرهنگسرای گلستان محل ظهور و بروز آثار هنری هنرمندان مختلف در رشته‌های تجسمی است. این نگارخانه فعالیت‌های متعددی در طول سال دارد که ازجمله فعالیت‌های آن می‌توان به برپایی نمایشگاه‌های خوشنویسی و کارگاه‌های مرتبط با آن اشاره کرد./

انتهای پیام/

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
گفت و گوی «جام جم» با امیر عابدی، به بهانه روز جهانی عکاسی
پسین
عکاسی به مثابه رسانه /تحول باورنکردنی عکس در دنیای معاصر به روایت سعید فلاح فر

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست