1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. هاشمی جزییات برنامه «۱۰ روز با عکاسان» را تشریح کرد

هاشمی جزییات برنامه «۱۰ روز با عکاسان» را تشریح کرد

فرزاد هاشمی در همین باره به خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: یکی از بخش‌های این برنامه ۱۰ روزه به تجلیل از فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های عکاسی اختصاص دارد که روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: در حال حاضر گزارشی از کل دانشکده‌های عکاسی که در این سال‌ها فعالیت داشته و فارغ‌التحصیلانی را به جامعه عکاسی معرفی کرده‌اند در دست داریم که در این مراسم ارائه خواهیم کرد.

هاشمی با تاکید بر دعوت عام انجمن عکاسان ایران از تمام فارغ‌التحصیلان عکاسی متذکر شد: قطعا یک مراسم دو ساعته برای تجلیل از فارغ‌التحصیلان عکاسی کافی نخواهد بود اما امیدواریم به واسطه برگزاری اولین دوره‌ از این رویداد شاهد حضور جمعی عکاسان و همچنین تعدادی از مسئولان دانشکده‌های عکاس باشیم. لذا این برنامه صرفا یک تجلیل است و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

او همچنین با اشاره به این نکته که برگزاری این مراسم تجلیل قرار است شروع یک کار مستمر باشد گفت: مبنای ما تنها برگزاری یک مراسم نیست بلکه قرار است به یک کار ادامه‌دار در سال‌های آینده بدل شود و پاسخ پرسشی بر حضور دانشکده‌های عکاسی و فارغ‌التحصیلان این رشته و چند و چون آن باشد چه بسا که در هر سال مجموعه‌ای از دانشجویان با پایان‌نامه‌های خود فارغ‌التحصیل می‌شود اما بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد؟

سخنگوی انجمن عکاسان ایران در ادامه سخنانش با اشاره به تلاش‌های انجمن برای برقراری تعامل میان ناشران و فارغ‌التحصیلان گفت: به واسطه برگزاری چنین برنامه‌ای باید میان فارغ‌التحصیلان و ناشران تعامل ایجاد کنیم و سعی داریم در سال‌های آینده از پایان‌نامه‌های باارزش فارغ‌التصیلان عکاسی تجلیل به عمل آوریم.

به گفته او، مراسم تجلیل از فارغ‌التحصیلان عکاسی همراه با انتشار کاتالوگی از جزییات کامل این مراسم برگزار خواهد شد و تمام مراسم به صورت حرفه‌ای فیلمبرداری و ثبت می‌شود تا در صورت لزوم در اختیار عکاسان قرار بگیرد.

او همچنین درباره میزگردهای متعددی که برای این برنامه طراحی شده است،‌گفت: در حال حاضر یکی از میزگردهای قطعی این برنامه با موضوع «عکاسی مستند اجتماعی و جنگ» و دیگری با موضوع «نقش آژانس عکس در گسترش عکاسی و درآمدهای این حرفه» برگزار خواهد شد.

به گفته هاشمی، احتمال دارد یک سمینار دیگر نیز به این برنامه اضافه شود.

رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران درباره برنامه تجلیل از فعالان مطبوعاتی حوزه عکاسی نیز گفت: کمیته انتشارات انجمن قرار است از میان ناشران و مطبوعات فعال حوزه عکاسی دست به انتخاب برترین‌ها بزند. همچنین در این بخش تعدادی از انتشاراتی‌ها که کتاب‌های عکاسی را منتشر می‌کنند تجلیل خواهد شد.

در بخش دیگری از مراسم نیز نمایشگاه کتاب‌های چاپ شده در زمینه عکاسی و حوزه‌های وابسته به عکاسی برپا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، برنامه ۱۰ روز با عکاسان که با یک تعویق چند ماهه به آذرماه سال ۹۱ موکول شده است، روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه در تالار استاد جلیل شهناز افتتاح می‌شود و در حاشیه این برنامه کارگاه آموزشی عکاسی، تجلیل از فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های عکاسی،‌ نمایش فیلم‌های آموزشی، نمایش فیلم معرفی عکاسان جهان، میزگردهای عکاسی، تجلیل از فعالان مطبوعاتی حوزه عکاسی، نمایشگاه کتاب، معضلات رسانه‌های عکاسی، و مواردی از این دست برگزار خواهد شد.

این برنامه تا پایان آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
مشهورترین پرتره جهان را چه کسی گرفت؟
پسین
نمایشگاه معصومه زلیکانی در « تلاوک »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست