1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی «آنتونی سرا» عکاس فرانسوی عکس برگزیده اش را ثبت کرد

در چنین روزی «آنتونی سرا» عکاس فرانسوی عکس برگزیده اش را ثبت کرد

#در_چنین_روزی «آنتونی سرا» Antoine Serra عکاس فرانسوی عکس برگزیده جایزه جهانی وردپرس فتو از درگیری پلیس و معترضین ضدجهانی شدن را ثبت کرد.
عکس نمایشگر پیکر کارلو جولیانی ۲۳ ساله است که در پی درگیری بین پلیس و معترضین ضد جهانی شدن در خیابان به زمین افتاده است.
در اجلاس گروه هشت ، رهبران هشت کشور صنعتی در پشت یک سد فولادی چهار متری برای گفتگو درمورد موضوعات جهانی گرد هم آمدند و با آغاز این نشست، بیش از یکصد هزار نفر معترض برای تظاهرات به سطح خیابان‌ها آمدند که از بزرگترین اعتراض‌های مسالمت آمیز درباره‌ی موضوع های اجتماعی اداره‌ی کشورهای گروه هشت به شمار می رود.

خشونت خیابانی هنگامی شدت گرفت که پلیس ضد شورش با سپر در مقابل معترضین به واژگون کردن اتومبیل ها و آسیب زدن به ساختمان ها قرار گرفت.
شاهدان مرگ جولیانی گفتند: آنها صدای شلیک را شنیدند و یک ماشین پلیس را دیدند که دنده عقب گرفت و از روی او رد شد.
وزارت کشور ایتالیا به مطبوعات و رسانه اعلام کرد: یکی از نیروهای پلیس ایتالیا در دفاع از خود دو بار به سر این جوان ۲۳ ساله شلیک کرده است.
«آنتونی سرا» Antoine Serra عکاس فرانسوی #در_چنین_روزی ۲۰ جولای ۲۰۰۱ این عکس خبری را ثبت کرد بنیاد جهانی عکاسی مطبوعات در هلند این اثر را به عنوان دومین عکس خبری برگزیده ورلد پرس فوتو معرفی کرد.

تنظیم و ترجمه: اعظم حشمتی
پیشین
در چنین روزی «جودی بیبر» عکس مشهور بی بی عایشه را عکاسی کرد
پسین
در چنین روزی «باز آلدرین» عکس نخستین رد پای بشر بر سطح کره ماه را ثبت کرد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست