1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس نخستین راه آهن بین قاره ای آمریکا به ثبت رسید

در چنین روزی عکس نخستین راه آهن بین قاره ای آمریکا به ثبت رسید

#در_چنین_روزی ۱۰ می ۱۸۶۹ در منطقه پرومونتوری / Promontory Summit در ایالت یوتا/Utah جمعیت زیادی منتظر دیدار تاریخی لوکوموتیوهای ژوپیتر از دو شرکت ریلی Central Pacific و Union Pacific بودند. این دو شرکت توانسته بودند بعد از ۲۰ سال ساخت خط آهنی که ساحل شرقی آمریکا را به ساحل غربی وصل می کرد به اتمام برسانند. این اولین راه آهن ریلی بین قاره ای آمریکا با طول ۳۰۷۷ کیلومتر بود.
دو لوکوموتیو به هم رسیدند و مهندسان آنها را به هم وصل کردند، در پایان کار مهندسان هر دو شرکت با هم دست دادند.
میخ طلا / The Golden Spike را با چکشی نقره ای به محل اتصال دو ریل فرو کردند تا به صورت نمادین دو خط آهن به هم متصل شوند.


ما این عکس معروف را مدیون اندرو جی راسل / Andrew J. Russell (متولد ۲۰ مارس ۱۸۲۹) هستیم، عکاسی که پیش از این جنگ داخلی آمریکا را مستند کرده بود و در سال های بعد، مراحل ساخت و پیشروی پروژه راه آهن بین قاره ای آمریکا را دنبال کرده بود.
در یک ترکیب بندی معمولی از عکسی یادگاری، کارگرانی را می ببینیم که اطراف لوکوموتیوها ایستاده اند و رئیس دو شرکت که در مرکز عکس با هم دست داده اند.
قرداد پروژه ساخت راه آهن ارتباطی بین ساحل اقیانوس آرام و اطلس در سال ۱۸۶۲ با Pacific Railroad Act بسته و تنظیم شد و توسط رئیس جمهور لینکلن امضا شد. این کار به دو شرکت سپرده شد که هر کدام باید بخشی از مسیر را تا مرکز کشور جایی که دو مسیر به هم برسند، کامل کنند. کار ساخت و ساز از سال بعد یعنی ۱۸۶۳ آغاز شد و با وجود دشواری های بی شمار، به ویژه در بخشی که برای عبور از کوه های سیرا نوادا بود، به سرعت پیش رفت. برای تأمین هزینه های ساخت و ساز، شرکت ها از حمایت اقتصادی و مالکیت زمین هایی که در امتداد راه آهن آینده بود برخوردار شدند، که این زمین ها ارزش قابل توجهی از بازار را به دست آورد.
بیشتر کارگران شرکت Central Pacific مهاجران آلمانی، ایرلندی و ایتالیایی بودند، در حالیکه بیشتر کارگران شرکت Union Pacific چینی بودند. مسیراین خط آهن از مناطق حفاظت شده و شکارگاه های بومیان آمریکا می گذشت. بومیان آمریکایی که از تعرض به سرزمین شان ترسیده بودند و پیشروی راه آهن را مشاهده می کردند، بارها در کمین کارگران می نشستند و به طرز خشمگینانه ای به آنها حمله
می کردند.

سال ۱۸۶۹یکی از سرمایه گذاران شرکت Central Pacific تلگرافی به گرانت / Grant رئیس جمهور وقت آمریکا ارسال کرد و در پیامی کوتاه با مضمون « انجام شد / “Done!”» پایان کار پروژه راه آهن را اعلام کرد. این راه ریلی سفری را که با کالسکه و یا از طریق دریا، هفته ها یا ماه ها طول می کشید به هفت روز کاهش داد. همچنین راه را برای استعمار گسترده سرزمین های غربی باز کرد و این پایانی بود بر تمدن بومیان آمریکا.

ترجمه و تنظیم: اعظم حشمتی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
و امّا ماجرای عکس نیم میلیون دلاری «دختر بلا»/ Disaster Girl
پسین
نمایشگاه عکس تاریخی‌ «تَصور دوباره» در نشانی موزه عکسخانه شهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست