1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس نخستین پرواز انفرادی بر فراز اقیانوس اطلس به ثبت رسید

در چنین روزی عکس نخستین پرواز انفرادی بر فراز اقیانوس اطلس به ثبت رسید

#در_چنین_روزی ساعت ۷:۵۲ صبح روز ۲۰ ماه می سال ۱۹۲۷، چارلز لیندبرگ/ Charles Lindbergh در لانگ آیلند موتور هواپیمای تک نفره Spirit of St. Louis را روشن کرد و باند فرودگاه گِل آلود Roosevelt Field را پشت سر گذاشت و تبدیل به یک افسانه شد.

لیندبرگ اهل دیترویت و عاشق مکانیک بود و تا سال ها خلبان حرفه ای بود. او در آن زمان ۲۵ سال سن داشت.
ریموند اورتیگ / Raymond Orteig، مالک متمول هتل نیویورک، در سال ۱۹۱۹ اعلام کرد که جایزه ای ۲۵ هزار دلاری به کسی خواهد داد که مسیر نیویورک تا پاریس را در یک پرواز تک نفره و بدون توقف از روی اقیانوس اطلس طی کند، او لیندبرگ را متقاعد کرده بود که می تواند این جایزه را از آن خود کند.

در چنین روزی عکس اولین پرواز انفرادی بر فراز اقیانوس اطلس به ثبت رسید
خلبان جوان، گروهی از سرمایه داران سنت لوئیس را متقاعد کرد که از او حمایت مالی کنند و از شرکت هواپیمایی رایان در سن دیگو بخواهند که برای او هواپیمای ویژه ای بسازد.
تا آن زمان بسیاری از خلبانان در انجام این کار شکست خورده بودند و برخی هم جان خود را از دست داده بودند اما لیندبرگ انتخاب شده بود تا موفق شود و اشتیاق جهان را برای هوانوردی غیرنظامی برانگیزد. پرواز انفرادی او بر فراز اقیانوس اطلس ۳۳.۵ ساعت طول کشید. وسایلی که لیندبرگ در پرواز همراه خود داشت شامل چهار ساندویچ، دو بطری آب و ۴۵۰ گالن سوخت بود.
او باید بر ابرهای طوفانی و مه غلیظ چیره می شد. در طول مسیر سعی می کرد از قایق های ماهیگیری اطلاعاتی درباره ی فاصله اش تا ساحل ایرلند به دست آورد که موفق نشد.
لیندبرگ در چنین روزی بعد از ۳۶۰۰ مایل پرواز بدون توقف ساعت ۱۰:۲۲ شامگاه ۲۱ می ۱۹۲۷ در فرودگاه لابوژ پاریس فرود آمد. او جمعیتی نزدیک ده هزار نفر را دید که مشتاقانه منتظر او بودند، لیندبرگ برای جلوگیری از برخورد و تصادف با جمعیت، موتور هواپیما را سریع خاموش کرد.

این عکس که نمایی از بالا را نشان‌مان می دهد به طور گرافیکی روح نخستین پرواز بر فراز اقیانوس اطلس را ثبت کرده است.
این عکس در همه جا منتشر شد و به نمادی از شجاعت، آزادی و چهره ای شناخته شده از نخستین پیشگامان صنعت هوانوردی به جهان ارایه کرد.

ترجمه و تنظیم: اعظم حشمتی

————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع:پایگاه عکس چیلیک
منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس تاریخی‌ «تَصور دوباره» در نشانی موزه عکسخانه شهر
پسین
در چنین روزی سعید صادقی عکس لحظه آزادسازی خرمشهر را به ثبت رساند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست