1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس «حمله تروریستی به هتل لوکس کنیا» به ثبت رسید

در چنین روزی عکس «حمله تروریستی به هتل لوکس کنیا» به ثبت رسید

#در_چنین_روزی مصادف با ۵ ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی، عکس برتر مسابقه عکس مطبوعاتی جهان / World Press Photo  از «حمله تروریستی به هتل لوکس کنیا» توسط «دای کوروکاوا/ Dai Kurokawa» عکاس ژاپنی به ثبت رسید.
این عکس زن‌های وحشتزده‌ای را نشان می‌دهد که توسط نیروهای امنیتی در حال تخلیه از هتل و مرکز تجاری دوسیت دی ۲ در نایروبی، پایتخت کنیا، هستند. در حالیکه خودشان در کوچه‌ای باریک پناه گرفته‌اند و مترصدند تا دستور حمله صادر شود. این عکس نمایی است از اتفاقی که در ۵ ژانویه ۲۰۱۹ در هتل دوسیت دی ۲ در پایتخت کنیا رخ داد. ۵ نفر به این مرکز تجاری و هتل حمله کردند.

اسلام گرایان افراطی قبل از ورود، حداقل دو بمب را در پارکینگ منفجر کردند و سپس وارد لابی هتل شدند. ۷۰۰ نفر از ساکنین هتل توانستند از آنجا خارج شوند ولی دست کم ۲۱ نفر کشته و ۲۸ نفر مجروح شدند.حمله نیرو های امنیتی و اتمام ماجرا حدود ۲۰ ساعت طول کشید و در نهایت همه عوامل حمله کننده کشته شدند.

گروه سومالیایی الشباب مسئولیت حمله را پذیرفت و طبق بیانیه ای که بعدا منتشر کرد، دلیل آنرا شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ اعلام کرد.
مرکز تجاری دوسیت دی ۲ یک مرکز بین المللی است که بسیاری از شرکت‌های چندتابعیتی در آنجا شعبه دارند.

دای کوروکاوا/ Dai Kurokawa ژاپنی و عضو آژانس عکس اروپایی (EPA) است که در آنجا به عنوان عکاس و ادیتور فعالیت می کند. او فعالیتش را به عنوان عکاس آزاد در آسیای جنوب شرقی آغاز کرد و در سال ۲۰۰۷ در توکیو به EPA پیوست. بعدتر از اقامتی کوتاه در ویتنام، در سال ۲۰۰۸ به آفریقای شرقی نقل مکان کرد تا به عنوان مدیر EPA در آنجا به کارش ادامه دهد.

این عکس در مسابقه عکس وردپرس فتو در بخش اخبار و تک عکس، به مقام دوم دست یافت.

ترجمه و تنظیم: سیدمهدی طباطبایی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
«یونس علیشیری» عکاس پیشکسوت عرصه ورزش درگذشت
پسین
یادداشت محسن حسن پوراسلانی پیرامون کتاب «مردانگی در قاب»

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست