1. خانه
  2. اخبار
  3. روز عکاسان در دل جشن تصویر سال برگزار می شود

روز عکاسان در دل جشن تصویر سال برگزار می شود

سیف الله صمدیان گفت: امسال در دل ششمین جشن تصویر سال روزی به عنوان روز عکاسان برای بیان دغدغه ها و مشکلات عکاسان خواهیم داشت.
 

به گزارش روز خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، سیف الله صمدیان دبیر ششمین جشن تصویر سال در خصوص برگزاری نمایشگاه امسال گفت: ششمین دوره جشن تصویر سال آذر ماه سال جاری همچون دوره های گذشته، با در اختیار داشتن کلیه فضاهای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
دبیر ششمین جشن تصویر سال تصریح کرد:امسال در رویکردی ویژه به جوانان، جایزه ویژه جوانان زیر ۲۵ سال به یاد و نام محسن رسول اف در رشته های مختلف برگزار می شود.
وی در ادامه به بخش های مختلف ششمین جشن تصویر سال اشاره کرد و افزود:در بخش عکاسی که در رشته‌های خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، هنر و هنرمندان، و نگاهی دیگر (خلاقه) ، بخش ویژه عکاسی از ورزش در محلات تهران،بخش ویژه عکاسان از نگاه عکاسان در برگیرنده سلف پرتره و عکس از دیگر عکاسان برگزاری می شود ۱۰۵۰ نفر در جشنواره شرکت کرده بودند که ۴۴۰ نفر آنها زیر ۲۵ سال هستند وآثار ۲۲۰ نفر در بخش جوان در نمایشگاه ارایه خواهد شد و متاسفانه از بخش آزاد آماری داده نشده است چرا که حدود ۳۰ هزار عکس به دبیرخانه ارسال شده بود و داوری و انتخاب بسیار دشوار بود.
صمدیان تصریح کرد: دو بخش گرافیک و کاریکاتور همچون سال‌های گذشته با موضوع آزاد برگزار می‌شود که از میان ۷۶ نفر شرکت کننده ،در بخش جوان ۲۵ نفر به مرحله آخر راه یافتند و۴ نفر مورد تقدیر قرار گرفتند. در بخش نسل پنجم کاریکاتور ایران، ۱۵ نفر برگزیده و۸ نفر تقدیر می شوند. در بخش گرافیک ۲۵۷ نفر شرکت کردند که در بخش جوان ۲۵ نفر برگزیده و ۱۷ نفر تقدیر و در بخش نسل پنجم ۱۷ برگزیده و۹ نفر تقدیر می شود.
وی افزود: در بخش فیلم که جشنواره ی ، جشنواره های فیلم های غیر تجاری است.جشنواره فیلم تصویر هنرمند، همزمان با جشن تصویر سال در خانه هنرمندان برگزار می‌شود که شامل فیلم‌های مربوط به زندگی و آثار ۱۶ عزیز از دست رفته در هنرهای تصویری است که کاری ماندگار ، ارزنده و غنی شده است.
اضهار داشت:بخشهای دیگر جشنواره فیلم شامل پشت صحنه کار هنرمندان، مستند، کوتاه داستانی، تجربی، انیمیشن و ویدئو آرت است که از خلاقیت هنری برخوردار هستند. در این بخش حدود ۲۱۰ نفر شرکت کرده بودند که ۶۰ فیلم فاقد کیفیت جهت نمایش بود و ۶۰ فیلم از سینما حقیقت فرستاده شده بودند.
در ادامه نشست صمدیان از پخش ۲۰ فیلم کارگاه های فیلم سازی عباس کیارستمی و شاگردانش با موضوع در، باد و نمایش ۳۰ فیلم مرور سه دوره گذشته جشن تصویر سال طی روزهای جشنواره در سه سانس خبر داد.
وی همچنین از اسپانسرها و همراهان جشن تصویر سال گفت و از مجتمع آموزش عالی آزاد پارسه به عنوان همراه و پشتیبان نام برد.
دبیر ششمین جشن تصویر سال در ادامه از برگزاری روزی به نام روز عکاسان یا عکاسی در دل جشن تصویر سال خبرداد و گفت: در این روز عکاسان دور هم جمع خواهند شد و به بیان دغدغه ها و ناهنجاری هایی که با آن درگیر هستند می پردازند و فضای ۳۰ سال عکاسی ایران را به بررسی می نهند.
وی در ادامه از چیدمان متفاوتی که امسال نمایشگاه خواهد داشت گفت و آنرا نوع دیگر و متفاوت در جهان بیان کرد.
به گزارش خبرنگار ایسکانیوز ، ششمین جشن تصویر سال چهارشنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان گشایش می یابد و تا ۲۹ آذر ادامه می یابد.در این دوره از جشن تصویر سال آثار برگزیده هنرمندان در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور در کنار جشنواره فیلم تصویر هنرمند ارائه می‌شود./

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست