1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «دیار کهن» در شیراز

نمایشگاه عکس «دیار کهن» در شیراز

نمایشگاه عکس و معماری و نجوم محمد دولتشاه با عنوان «دیار کهن» در مجموعه سروناز شیراز در حال نمایش است.
 به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه محمد دولتشاه تعدادی از آثار عکاسی معماری و نجوم خود را با کیوریتوری بانو مهگان فرهنگ به نمایش گذاشته است.
پوستر نمایشگاه عکس «دیار کهن» در شیراز
محمد دولتشاه در متن قاب نخست این نمایشگاه عکاسی آمده است: 
در ژرفای بی نهایت به دنبال گم گشته ام می گردم
در آسمان شب که بی مرز و انتها است و در زمینی که یادگار پدرانم است.
سوژه های زمینی که بهترین و خاطره انگیزترین سازه های ایران هستند و آسمانی پر سخاوت که گنجینه درخشانش را از ازل  در چرخش و نورافشانی قرار داده است.
چرخش و حرکت عنصر وجود بخش هستی است، حرکتی که از ذرات الکترون در هسته اتم و چرخش مستمر آن دور مرکز اتم شروع شده تا چرخ کائنات  و کهکشان ها و ستارگان همه واقعیتی می سازند که سرچشمه از حقیقت لایزال الاهی است.
برای رسیدن به آنچه در ذهنم به صورت تصویری دنبال می کردم، مدت ها است از پی گذراندن مراحل اداری و فنی فراوان در زمان های خاص به نقاط زیبای استان فارس سفر کرده و همچنان ادامه می دهم.
ثبت تصاویر روز و یا شب هایی دلنشین و چشم نواز را در مقابل دیدگان مخاطبان علاقمند و جویا گذارم و امیدوارم بتوانم از این طریق جهت معرفی ایران زیبا به جهانیان قدمی بردارم.
تکنیک به کار رفته در تصاویر شب تکنیک startrails و گاه Deepsky  با تلفیق از پیش زمینه آثار معماری است و شایان ذکر است گاه برای ثبت یک عکس زمان بسیار صرف گردیده و صبر و حوصله، دستمایه‌ی اصلی این نوع عکاسی است.
نام مجموعه عکس هایم را که بازنمایی این آثار در آن موقعیت های زمانی است کهن دیار گذاشته ام. چرا که حقیقتا آثار معماری فارس از اصیل ترین آثار فرهنگ، هنر و تاریخ ایران است.
از کسانی که در طول این مسیر مرا همراهی کردند، سرکار خانم مهگان فرهنگ و مجموعه سروناز سپاس گزارم.

نمایشگاه عکس «دیار کهن» محمد دولتشاه ساعت د۸ روز جمعه ۲۰ اشمرداد در نگارخانه سروناز شیراز انجام شده و علاقمندان می توانند تا پایان روز ۲۵ اَمرداد همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از عکس های معماری و نجوم این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه سروناز در استان فارس، شهر شیراز، قصرالدشت، حدفاصل کوچه ۸۸ و ۹۰ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «شور عاشور» در دلیجان
پسین
حال «بابک فروتنی» رو به بهبود است

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست