1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. مفهوم عمیق تفکر کویر در عکس های محمدرضا جوادی مشهود است

مفهوم عمیق تفکر کویر در عکس های محمدرضا جوادی مشهود است

بازدید مرادخانی از موزه

منبع: خبرگزاری مهر –

علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری عصر روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه از نمایشگاه آثار محمدرضا جوادی با عنوان «آهنگ آفتاب» در موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری عصر روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه از نمایشگاه آثار عکس های کویر محمدرضا جوادی با عنوان آهنگ آفتاب (کویر ایران، کانون تمدن) در موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کرد.

در این بازید که با حضور مجید ملانوروزی و محمدرضا جوادی انجام شد علی مرادخانی گفت: من امروز خیلی خوشحالم که از نمایشگاهی دیدن کردم که خیلی تاثیرگذار بود، نمایشگاه های زیادی را تا به حال دیدم و در میان‌شان این قبیل آثار نیز بودند اما نگاهی که به این موضوع در این نمایشگاه بود و نگاه متفاوتی که به کویر شده بود، منحصر به فرد بود. زوایایی که معمولاً در کویر دیده نمی شود را در این عکس ها دیدم و حس خوب، شاعرانه و عارفانه ای داشت.

معاون هنری افزود: مفهوم عمیق تفکر را این هنرمند در کویر با این کارها به راحتی بیان کرده است و برای ما نیز قابل درک است. چه قدر زیباست وقتی نمایشگاه به انتها می رسد و آدم احساس می کند دوست دارد برگردد و یک بار دیگر این آثار را مرور کند و آن چه را که دیده یک بار دیگر در ذهنش تحلیل کند و من فکر می کنم کمتر نمایشگاهی این حس را به آدم منتقل می کند و باید از آقای ملانوروزی و همکاران موزه که این نمایشگاه را برپا کنند تشکر کنم.

 همچنین مرادخانی در ارتباط با آثار گنجینه که در کنار آثار عکس های محمدرضا جوادی به نمایش درآمده است نیز بیان کرد: به نظرم می رسد که نمایشگاه ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد و آثاری که در کنار هم قرار گرفته اند و از هنرمندان بزرگی مثل سهراب سپهری، مارکو گریگوریان، پرویز کلانتری، غلامحسین نامی، جلال شباهنگی، دریا بیگی و… هستند در نهایت تجمیعی از یک جریان کلی و نگاه به دارایی های ماست.

وی در پایان گفت: در صحبت هایی که با آقای جوادی داشتم این حس را کاملاً به من می داد که چه قدر این مسائل قابل تحلیل و چه قدر زمین در یک جاهایی با سخاوت تمام، دارایی های خودش را به ما عرضه می کند و شما فقط باید بتوانید واقعیت ها و زیبایی ها را در کنار هم ببینید که معمولاً کمتر اینگونه شاعرانه و عارفانه این دریافت ها به وجود می آید. به قول استاد امیر خانی که گفت خیلی ممنون که ما را به ضیافت دیدار چنین آثاری دعوت کرد.

روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی نماینده و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز از نمایشگاه آهنگ آفتاب بازدید کرد.

پیشین
دیدار با عکاسی که از ۱۹۸۸ به المپیک می‌رفت/ ورزشکاری که هنرمند شد
پسین
ماجرای حذف «نیوشا توکلیان» از داوری جشنواره عکس برج میلاد و جایگزینی یک فعال فتنه ۸۸

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست