1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس کابل ، تهران «بازخوانی دوپایتخت»

نمایشگاه عکس کابل ، تهران «بازخوانی دوپایتخت»

نمایشگاه گروهی عکس « کابل تهران ؛ بازخوانی دو پایتخت» با آثاری از عکاسان ایران و افغانستان ، عصر جمعه ۸ تیر ماه جاری در محل گالری شلمان در تهران افتتاح می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۲۴ تن از عکاسان از کشور های ایران و افغانستان (۱۲+۱۲) به بیان تصویری پایتخت های هر دو کشور -کابل و تهران- پرداخته اند که انتخاب آثار این نمایشگاه را دکتر پژمان دادخواه و فاطیما حسینی بر عهده داشته‌اند.

در بخشی از متن قاب نخست نمایشگاه عکس کابل- تهران به قلم محمدرضا شریف‌زاده آمده است:
«اقلیم به اعتقاد متقدمین یک ربع از چهار ربع کره ارض مسکون است و سه ربع دیگر را آب گرفته و این ربع را که ربع مسکون نامند از شمال تا خط استوا بر هفت قسمت کرده و هر قسمتی را اقلیم نامیده‌اند. در هر اقلیم ملکی است که زادگان آن ملک بدان عشق می‌ورزند و چونان مهر دراویش هر ده نَفَر بر گلیمی بر آن می‌آسایند و پادشاهان هم به نبرد بر سر اقالیم دیگر مشغول…
در این میان گاه فاصله هر مرز به میزان یک قدم است و در هر قدم تجربه‌ای است که در هیچ نیاید، پس گام‌های صورتگران تصویر به حرکت در می‌آیند و هر یک گلیم خود را به تصویر می‌کشند و به دیگری می‌سپارند و به دور از حکم حاکمان و پادشاهان آنچه مصور اقلیم خویش است را در مقابل دیدگانمان می‌نمایانند تا تجربه‌های این عرض زمینی را در دو اقلیم بیازماییم…»
در بخش دیگری از توضیح عکس های ارایه شده در این نمایشگاه نیز آمده است: «کابل،تهران ‘بازخوانی دوپایتخت’ عنوان نمایشگاهی ست از دوازده هنرمند افغان و دوازده هنرمند ایرانی که نگاه هایشان را به دو پایتخت کابل و تهران در یک فریم نشان داده اند.
این نمایشگاه، عکس هایی از دو پایتخت با تجربه های زیست متفاوت وبا هنرمندانی از شهرهای مختلف این دو کشور را با ٢۴ نگاه را روی دیوار می برد. بازخوانی دو پایتختی که در یک مسیر و با المان هایی بسیار نزدیک به یک اقلیم بودند، واکنون هنرمندانش با عکس هایشان گذری بر این دو سرزمین می اندازند.»

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه گروهی عکس به این ترتیب معرفی شده است: آرمان استپانیان، محمدشهاب اسلامی، کوروش ادیم، موسی اکبری، ناصر بیات، نصیر ترکمنی، فاطیما حسینی، مریم حسن‌پور، نجلا دادبر، پژمان دادخواه، احسان رافتی، تهمینه سلیم، مجید سعیدی، فرشاد عصیان، صمد قربان‌زاده، کارین کریم‌مسیحی، یوریک کریم‌مسیحی، محمد محسنی‌فر، علی مزارعی، آرین مصلح، وسیم میرزایی، محبوبه هزاره، رحمان هک هگیر و داوود هلمندی.

نمایشگاه گروهی عکس «تهران-کابل؛ بازخوانی دوپایتخت» ساعت ۱۶ روز جمعه ۸ تیر ماه گشایش یافته و تا ساعت ۲۰:۳۰ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز ۱۳ تیر ماه همه روه به جز پنجشنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه در نگارخانه شلمان دیدن کنند.
گالری شلمان در تهران، خیابان میرداماد، نرسیده به خیابان دکتر علی شریعتی، خیابان رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، شماره ۲۷ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس هوفر حقیقی با عنوان «جغرافیای انقضا» در گالری اُ
پسین
تور عکاسی چیلیک میهمان ماسوله زاگرس و عشایر بختیاری

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست